Computer gaat niet meer uit!

Hello,

Probleempje met mijn g4 733, osx 10.3. Als ik mijn computer wil uitschakelen wijgerd hij, wel sluit hij de programma’s af, alleen daarna wil ie dus niet uit gaan. Als ik de G4 een herstart geef en dan voor ik inlog op "afsluiten’ klik is het geen probleem en gaat ie gewoon uit.

Bedankt voor de eventuele reacties

Save :finderoud:

en als je hem gewoon met de knop een keer uitzet...?? en dan weer opstart

Je zou toch zeggen dat ie alles weer opnieuw instelt als je hem opstart…

Heb ik ook de laatste tijd last van gehad. Heb permissies gerepareerd, disk repair gedaan (foutjes gevonden) en [url=http://www.mkd.cc/sox/]system optimizer[/url] een rondje laten schoonmaken en nu gaat het weer goed.

is beter dan niet meer aan krijgen

[quote:7c4dae2132="Ja Rune"]is beter dan niet meer aan krijgen[/quote:7c4dae2132]

Zeg dan niets…

Het zit 'm waarschijnlijk in een programma dat zich niet laat afsluiten. Dat kan ook een of ander proces zijn dat op de achtergrond draait. Probeer eens met activity monitor te kijken wat er nog 'aan' staat onder jouw naam / ID (dus niet de root level processen) als je verder geen programma's meer open hebt staan. Wellicht een printerdriver of scannerapp die nog aan het werk is...

Gebruik een programma als onyx om je systeem op te schonen

ja ik heb dat ook regelmatig en ik heb dezelfde computer ik heb gemerkt dat als ik een spelletje speel en het scherm zelf word verkleind (ongeveer de helft) ik weet niet hoe, dan heb ik dat probleem met afsluiten en met de knop afsluiten helpt niet want ik heb het al verschillende keren gehad Leo

Appeltje-Alt-Escape geeft aan welke programma's er nog draaien

Vanuit dit venster kun je ook een force-quit doen als een programma nog loopt,de computer zal dan wel afsluiten.

heb soms ook dat Mail niet wil stoppen :? venster gaat wel weg maar "mail" in de menubalk blijft geselecteert..

Of moet ik daarvoor een nieuw topic beginnen? :?

[quote:6b8ac34066="Mac Cloud"]Appeltje-Alt-Escape geeft aan welke programma's er nog draaien

Vanuit dit venster kun je ook een force-quit doen als een programma nog loopt,de computer zal dan wel afsluiten.[/quote:6b8ac34066]

Dat is maar een deel. Deze lijst laat alleen de zichtbare apps zien, niet de onzichtbare ‘background’ applicaties. En daar gaat het hier om.