Computer overzetten naar nieuwe computer

Beste mensen, straks arriveerd m'n nieuwe iMac met een hd van 400 gig, nu heb ik in m'n g4 powermac 2 schijven zitten, 1 van 40gig en 1 van 120, hoe kan ik nu het beste alles overzetten naar de nieuwe computer, zodat paswoorden enz niet verloren gaan, maar dat ik toch een clean install heb? Gewoon alles 1 voor 1 (via firewire) overzetten naar de juiste map? Of is hier een betere methode voor? Via super duper een exacte kopie maken gaat volgens mij niet, omdat het dan geen clean install meer is?

Groeten
Jonas

je kan toch bij de installatie kiezen om van een andere pc via firewire al je instellingen automatisch te laten overzetten dit zal volgens mij voldoende zijn moest er iets ontbreken dan kan je dit later nog manueel doen he

Gewoon een kale install doen. En dan later de Migration Assistant gebruiken.

/Applications/Utilities/Migration Assistant

Die haalt dan via Target FireWire mode je files en settings over. (Heb je wel een FW kabeltje nodig natuurlijk).

Inderdaad, alles via firewire. Werkt uitstekend. Aansluiten en alles wordt netjes verwerkt.

De Setup Assistant zal jou hierbij begeleiden. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25773#faq1

How :-) nooit geweten dat die bestond? Maar het is al lang gelden dat ik een nieuwe computer gekocht heb, dus daar zal het wel iets mee te maken hebben denk! hartelijk dank.!