Ik heb reeds enige tijd het volgende probleem; mijn computer sluit niet af. In de achtergrond blijft een programma actief die het afsluiten niet mogelijk maakt. Pas als ik in de ‘Activiteitenweergave’ dit programma, ‘WindowServer’ geheten, geforceerd stop kan ik mijn computer normaal uitzetten.
WindowServer draws everything you see on the screen. It acts as a mediator between applications that want to draw on the screen and the graphics hardware. When an application wants to draw something, it establishes a connection with WindowServer, tells WindowServer what to draw, and WindowServer handles the drawing / compositing / Quartz Extreme hardware acceleration to finally produce what’s seen on the entire screen.
We zitten al op 10.4.9 tegenwoordig.
Mischien draai je voordat je afsluit een programma wat conflict met windowserver 10.3.9, terwijl het eventuele programma veel nieuwer is?
Heb je het met alles, ook als je opstart en dan weer je computer meteen uitzet.
Probeer eens wat software uit en kijk dan of hij afsluit.
Het is ongetwijfeld een conflict met een programma.
Sluit je eerst alle programma's af voordat je afsluit?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het wel kan, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Een deel van de software is wel geschreven voor een dual core wat er dan niet in zit, maar of dat gevolgen heeft.
[size=7:4723cfd418]Het is wel een klein illegaal vraagje wat je stelde.[/size:4723cfd418]
Tuurlijk kan je 10.4 op een G5 installeren. Het is universal. Ik heb het gekregen bij mijn Mac mini G4 en het draait prima. Zelfs 10.5 draait nog op een G4. Niet meer op een G3,
En for the record: De meest huidige versie van 10.4 is 10.4.10. Ff software update draaien dus nookie.
[quote:8645511a5a="Mac Daddy"]Tuurlijk kan je 10.4 op een G5 installeren. Het is universal. Ik heb het gekregen bij mijn Mac mini G4 en het draait prima. Zelfs 10.5 draait nog op een G4. Niet meer op een G3,
En for the record: De meest huidige versie van 10.4 is 10.4.10. Ff software update draaien dus nookie. [/quote:8645511a5a]
Ja, ik lees het nu, zou ook niet weten hoe ik daar aan kom, maar goed.