computer spreekt getypte woorden

Ik zoek een programmatje dat met een automatische stem praat.

Ik typ woorden en de computer zegt het na… met verschillende stemmen. In het Engels.
Weet iemand hoe dat programmatje ook weer heet?

alsvast bedankt

Ik weet alleen maar dat ik sinds de installatie van Tiger al mijn speech commands kwijt ben en dat de directeur van Apple Support Benelux me morgen uit dat probleem gaat helpen. Althans dat heeft de algemeen directeur me beloofd.

[quote:a0a778af54="byrolf"]Ik zoek een programmatje dat met een automatische stem praat.

Ik typ woorden en de computer zegt het na… met verschillende stemmen. In het Engels.
Weet iemand hoe dat programmatje ook weer heet?

alsvast bedankt[/quote:a0a778af54]

Klik!

.... daar moet je dan wel 10.4 voor hebben natuurlijk. Voor mij werkt 10.3 nog prima. Ik wacht wel op 10.5.

maar toch bedankt :slight_smile:

[quote:be34269ae2="byrolf"].... daar moet je dan wel 10.4 voor hebben natuurlijk. Voor mij werkt 10.3 nog prima. Ik wacht wel op 10.5.

maar toch bedankt :)[/quote:be34269ae2]

Je weet niet waar je het over hebt, dat duurt nog wel 2 jaar. Stap fijn over op 10.4, je weet niet wat je mist!

Ondertussen kun je terecht bij Voice Box. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17069

[quote:710319d809="byrolf"]Ik zoek een programmatje dat met een automatische stem praat. Ik typ woorden en de computer zegt het na.... met verschillende stemmen. In het Engels

alsvast bedankt[/quote:710319d809]

dat zit toch al stadaard in elke mac os ?
texteditor openen woorden typen en via het menu “wijzig” kan je spraak selecteren.

of zoek je iets anders?

In de terminal kan het ook. Door "say" in te typen en daarna op enter te drukken activeer je het spreek systeem. Alles wat je vervolgens intypt kun je laten uitspreken door op enter te drukken.

Beetje korte neus denk ik........

:wink: