Computer spuugt Tiger-DVD uit..

Als ik de Tiger-DVD er in stop dan spuugt hij hem na 10 seconden er weer uit, hoe kan dit?

Welke Mac heb jij?

Wat voor Mac heb je? En stop je de DVD d'r in als 'ie al aan staat of als 'ie opstart?

Ik heb een Powermac dual 1,8 Ghz versie 10.3.9

Ik stop hem er in als hij aanstaat.

[quote:9c813c5c28="iTommie"]Ik heb een Powermac dual 1,8 Ghz versie 10.3.8

Ik stop hem er in als hij aanstaat.[/quote:9c813c5c28]

Hmm… Als 'ie daar niet op draait weet ik het ook niet meer… :?
Heb je al opnieuw opgestart of anders proberen om op te starten vanaf de DVD, dus met de C knop ingedrukt.

[quote:2364eeb356="Nikita"][quote:2364eeb356="iTommie"]Ik heb een Powermac dual 1,8 Ghz versie 10.3.8

Ik stop hem er in als hij aanstaat.[/quote:2364eeb356]

Hmm… Als 'ie daar niet op draait weet ik het ook niet meer… :?
Heb je al opnieuw opgestart of anders proberen om op te starten vanaf de DVD, dus met de C knop ingedrukt.[/quote:2364eeb356]

:cry:

Klinkt alsof je Mac 'm niet lust. Je DVD-lezer eens een schoonmaakbeurt geven en de DVD zelf ontdoen van stof en andere ongein. Anders snel omruilen voor een die wel gelezen wordt.

Andere CD/DVD's werken wel gewoon in de drive?

[quote:5b701a4572="iTommie"]Als ik de Tiger-DVD er in stop dan spuugt hij hem na 10 seconden er weer uit, hoe kan dit?[/quote:5b701a4572]

Hmmm, is het een originele of een “backup”… Bij een originele zou het een persfoutje kunnen zijn. Als andere disks wel goed spelen zou ik hem even ruilen bij de dealer of Apple.
Bij een backup kan het vanalles zijn…

Hij is al op 2 andere computers geïnstalleerd, daar deed hij het wel, kan het hier aan liggen?

nee, maar et is wel et origineel, daar kan het wel aan liggen, maak alles schoon, ontstoft ed. en probeer opnieuw

Proberen met "alt" ingedrukt opstarten en de DVD te selecteren.

heb 't ook gehad met tiger!!

ik heb me dvd/cdrom drijf schoon gemaakt en toen pakte hij hem gelukkig weer wel :smiley:

ik denk dat jij ook dit probleem hebt!

Oké, bij mij op mijn kamer doet hij het wel, dus het ligt aan de DVD-ROM van mijn vader, hoe maak ik die schoon.

je kunt je computer uit elkaar halen en stof er uit halen enzo.. maar het is makkelijker om hem met een cd-rom lens reiniger schoon te maken (dit is een cd-rom met een borsteltje), deze kun je gewoon in de winkel kopen.

een lens-cleander doet wonderen. :wink:

Bij mij is 't volgende aan de hand:

Alle cd’s en dvd’s worden geopend(Jaguar en Panther op dvd)maar de dvd van Tiger,ho maar.:x
Dit zijn dus orginele gekochte dvd’svan de dealer

Ik heb het volgende al gedaan:
PRAM
Permissie’s
Hardware test(alles oke)
Opgestart met de "alt"ingedrukt
Opgestart met de C ingedrukt
Andere dvd gehaald bij de dealer
Lens-cleaner gebruikt

Ik weet 't heel even niet meer,iemand hier mss nog 'n idee?:cry:
Bij voorbaat dank

heb je de mogelijkheid om hem even in een andere mac te stoppen om te checken of er wel gegevens op de dvd staan??

Nee,die mogelijkheid heb ik jammer genoeg niet. Maar dit is dus de 2de dvd van Tiger,de 1ste heb ik omgeruild.

ok dus de kans dat het aan de DVD ligt is klein..

heel vaag… ik denk dat je toch ff bij apple zelf om hulp zult moeten vragen!

of misschien de cd rom versie van tiger aan vragen!?