Computer traag na verandering: Striping naar Mirror

Enkele dagen geleden hem ik mijn mac opnieuw geinstalleerd, gaat hier op een Dual 1,8 G5. Ik heb nu de HDD's op mirror gezet ipv striping, dit in verband met veiligheid. Ben al eerder zoveer data kwijtgeraakt. Afijn, alle data opgeslagen op externe HDD's zoals de bibliotheek en werkbestanden. Deze later alleen weer in het systeem gezet. Alles vlekkeloos verlopen en alles werkt naar behoren.

Mits, je dat happerende gedoe niet mee teld. Oke, ik weet dat je door mirror wat snelheid verliest mbo data overbrengen maar dit slaat nergens op! Ik kan in een simpele webpagina niet eens scrolle of alles hakt en doet. Ik kan niet eens meer muziek luisteren in iTunes wat de muziek ‘slaat’ de hele tijd over. Hier is niet mee te werken zeg.

Ik heb de disk utility er al over heen gehaald en dit was allemaal goed. Wat permissies hersteld maar verder niks bijzonders.

Iemand hier ervaring mee en weet wat ik eventueel zou kunnen doen om dit te verhelpen?

EDIT
OMG, zit ik net naar mijn hardware te kijken zie ik dat ik mijn display per ongeluk op mijn pci kaart aan het gesloten…AI wat dom! :x

Sorry, deze mag je als niet gepost beschouwen. schaam schaam :roll: :kleenex: