Computer verstandig beheren

Misschien dat ik hier ff naast de kwestie bezig ben, maar omdat ik het vooral vraag met het oog op webdeveleopment, vraag ik het maar hier. (Indien de mods menen dat er een betere plaats is, mogen ze het altijd verplaatsen, uiteraard)

Ik heb hier een powerMac staan. Het is en blijft mijn belangrijkste computer om op te werken.

Nu heb ik net een macBook gekocht. Via een draadloos netwerk kan ik moeiteloos op mijn powerMac bestanden opvragen, bewaren, …

Maar omdat ik alles een beetje overzichtelijker wil houden, zou ik het een en ander reorganiseren.
Ik draai Mamp, en in de map htdocs staan al mijn klanten/projecten.

Nu wil ik ook Mamp op mijn macBook instellen. Omdat ik soms mijn laptop meeneem bij klanten ed, is het uiteraard wel nodig om mijn projecten dan bij te hebben.

Als ik thuis zit, kan ik zonder problemen alles uitwisselen met mijn powerMac, maar als ik in Safari mijn localhost/project opvraag op mijn macBook, dan krijg ik enkel de versie die op mijn macBook staat.

Dus zou’k eigenlijk alles iedere keer moeten synchroniseren/Copy-Pasten/…

Bestaat er een systeem om eenvoudig alles te synchroniseren? Of kan ik Mamp op mijn laptop wijs maken dat hij de htdocs/ eig op de powerMac moet gaan gebruiken?

Hoe lossen jullie dergelijke zaken op?

Mamp ken ik niet, maar Ik denk aan:

• idisk/.mac of vergelijkbaar
  • extern inloggen (staat onder delen bij systeem voorkeuren)

ssh/sftp (extern inloggen) werkt idd perfect

hier wat meer uitleg: http://www.scene24.net/knutselkamer/remotelogin-osx/

Edit: dit is niet handig om te synchroniseren maar je kan wel altijd overal bij de bestanden die op je PM staan.

tja localhost is local, dus kan je niet van de andere computer iets bekijken. als je op je macbook je powermac wilt bekijken via safari, moet je de usernaam niet hetzelfde hebben op beidde machines en moe je het ipadres van de andere computer intypen. dit heb ik vandaag gemerkt. als je op je powermac webdav installeerd, kan je die gebruiken om je bestanden via de finder heen en weer te slepen. kijk eens met de zoekfunctie, jeroenimo? heeft volgens mij hier een topic over geschreven.