computers updaten

ok, ik post de laatste dagen nogal veel hier, reden hiervoor, ben alle computers thuis grondig aan het uitkuisen en een netwerkje aan het aanleggen. ik heb hier nu nog 2 emacs staan die in orde moeten worden gebracht...

1ste mag volledig gewist worden (clean install)
ik ben vertrokken vanaf de installatiecd ( en ik krijg op bepaald moment “formatteer doelvolume als”

-Mac Os uitgebreid

-Unix bestandssysteem

==> wat is aan te raden, wat zijn gevolgen van verschillende instellingen?

2de zou ik gegevens willen bewaren en os X 10.2 opzetten, maar de CD deed zeer vreemd en installatie faalde, dan dacht ik maar, 10.3, die bij de G5 geleverd was, maar deze werkt niet? staat hier soms een beveiliging op ofzo, kwestie van het installeren van één softwarepakket op meerdere modellen tegen te gaan? of ligt het aan het feit dat de emac niet sterk genoeg is?is nochtans een zeer recente emac :s

De originele G5 installatiediscs zijn inderdaad gebonden aan een bepaald type mac, dus dat gaat helaas niet. Je kan denk ik het beste de schijven formatteren als Mac uitgebreid (journaled).

Is bij de eMac geen cdeetjes geleverd?

jah van de 10.2, zou liever 10.3 hebben natuurlijk, voor meer mogelijkheden (beschikbare software etc... (o.a. skype)

nu jah de andere emac heeft cd 10.1 werkt perfect, de cd 10.2 is beschadigd vermoed ik, want krijg het niet in orde,
zal er wel aan raken…

Doe eens voor de grap 10.2 in de andere eMac en kijk wat ie doet. Als het wel werkt, dan is je cdspeler waarschijnlijk vol met stof.

en als het niet lukt kan je de kapotte mac met de t toets ingerdukt opstarten om in de firewire modus te komen waar naar je hem kan mounten op je goede mac

i know the codes & tricks... het kan niet aan de ene emac ligge, die komt juist uit reparatie, en heb er al verschillende software op gezet, wil er gewoon 10.3 opzetten...(de 10.2 was vooral om hem eerst zelf leeg te maken, hadden ze vergeten doen in reparatiecentrum, hadden niet begrepen dat ik toen een clean install wou)

alleszins bedankt voor de raad,

nu gewoon aan een 10.3 raken