concurrent ipod?

ik heb een apparaat gevonden die bijna gelijk is aan de ipod. alleen is deze goedkoper en kun je er filmpjes op kijken en radio luisten. http://www.redcoon.nl/redcoon/catalog.do?action=ShowProductDetail&ref=Kieskeurig&productId=4434 http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/B3A83A3A8B172584C1256FE8002A0E59 http://eng.iaudio.com/

wat vinden jullie hiervan? laat maar horen :slight_smile:

Het is geen iPod dus.....

…is het BROL (klaar voor in de prullenmand) :evil:

nee hoor geen concurrentie , Cowon? waarschijnlijke Chinese ripoff en nog prijzig ook

hij lijkt er niet eens op.. :? :roll:

laat dan maar eens horen wat er anders vergeleken met de ipod. behalve het uiterlijk dan ;)

[quote:01ef4b62f0="JaZ86"]hij lijkt er niet eens op.. :? :roll:[/quote:01ef4b62f0] Het is altijd iets hé, lijkt ie erop is het van "Gekopieerd!" en plagiaat en dit en dat. Concurentie mag er best zijn voor de iPod, maar ik zou toch geen andere mp3 player kopen.

Reactie in 1 woord: LELIJK.

concurrentie? ach; ik heb een mp3 speler, maar de reden waarom ik een ipod zou kopen is de unieke samenwerking met itunes! helaas is dat met andere mp3 spelers niet zo leuk geintegreerd tot op heden, of heb ik iets gemist?

Hoe is de samenwerking met OS X cq iTunes ?

Yes ipodders; vertel daar es wat over! I smell switchers!

ja, waarom is deze slechter dan de ipod?

..... mmmm een of ander stom achterlijk ding of een ipod

hmmm moeilijke keus

maar niet heus

Op cnet worden ze regelmatig met een hoge score beloond dus zo slecht zal hij nu ook weer niet zijn. :?

Lelijk! En hoe is de UserInterface?

@ CalmCruiser & apple_mathias:

Dit is echt een typisch geval van ‘wat de boer niet kent, eet ie niet’. Cowon iAudio is hèt topmerk voor mp3spelers. De afgebeelde speler is niet voor niets duurder dan Apple’s iPod. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook een iPod, maar lang getwijfeld of ik deze speler zou kopen.

[u:dd3cbd19d7]+punten iAudio X5:[/u:dd3cbd19d7]

• veel betere geluidskwaliteit dan de iPod
  • veel meer functies (heeft de iPod een FM-radio, een voicerecorder, een movieplayer?)
  • veel exclusiever (iedereen loopt met een iPod)
  • je krijgt niet alleen een speler, een oplader, en oordopjes, maar nog een aantal accesoires
  • hij kan alles wat de iPod ook kan, maar met minder fijne besturing, zie voordeel 1 van de iPod
  • krast niet zo gigantisch snel
  • meer batterijtijd, bij de L edition 35 uur :slight_smile: :slight_smile:

[u:dd3cbd19d7]+punten Apple iPod[/u:dd3cbd19d7] (en redenen die voor mij de doorslag gaven)

• veel prettigere besturing
  • voor de iPod worden meer programma’s gemaakt, zoals iPodAgent en iContax
  • voor de iPod zijn meer accesoires
  • de iPod geeft je meer het idee dat je een mp3speler in handen hebt, in plaats van een harde schijf
  • is overal verkrijgbaar

Kijk eens op iAudiophile.net bijvoorbeeld, en praat daar eens met mensen, die kunnen je haarfijn uitleggen, waarom je voor een X5 zou moeten kiezen.

Eén ding is zeker; dit is [u:dd3cbd19d7]geen[/u:dd3cbd19d7] neppe rip-off maar een hele goede speler. iAudio bestaat al heel erg lang, en volgens mij kwamen ze eerder met hun eerste speler, dan Apple. Mensen die zeggen dat dit een kutding is, hebben zich niet genoeg in mp3spelers verdiept :slight_smile:

@jongens:
Hou alsjeblieft op!! Je moet niet alles wat niet-Apple is meteen gaan veroordelen, dat slaat 3x nergens op. Je moet als iPodeigenaar inzien dat er (wellicht betere) alternatieven zijn. De X5 is [u:dd3cbd19d7]geen[/u:dd3cbd19d7] dom Blokker-apparaat, het is een zeer kwalitatieve speler, vandaar ook die hoge Cnet rating. iAudio is alleen niet echt een bekend merk in Europa, alleen mensen die zich in mp3spelers verdiept hebben, kennen het.

[quote:dd3cbd19d7=“mstegink”]Lelijk! En hoe is de UserInterface?[/quote:dd3cbd19d7]
Het enige minpunt, voor mij de doorslag om hem niet te kopen… Die is lang niet zo goed als die van Apple. Als de iPodfirmware op deze speler zou draaien, zou ik hem meteen gekocht hebben, maar het is behoorlijk wennen :slight_smile:

amen, erg goed stukje.

@hietahh

Je hebt helemaal gelijk… het is nog altijd snel prut volgens veel mensen als er geen Apple logo op staat. Flauwekul. Apple moet het van z’n OS en design hebben. Maar als je door dat design heen prikt dan is Apple lang niet zo hot en al helemaal geen frontrunner.

Ik heb de afgelopen jaren al heel wat spul van Apple door m’n handen gehad, powerbooks, G5’s, monitoren, iPod’s en er is bijna altijd wel wat. Kapot, beschadigd, slecht werkend, moeizame service etc. etc…

Nou, laat de stortvloed met commentaar van de heren en dames Macers maar weer komen.

:roll: tsjonge, jullie zijn goed op de hoogte hoor. Toch zou ik het apparaat niet kopen. Ik val juist op het elegante design van Apple. Daarnaast is de combi iTunes en iPod voor mij het verkoopargument.

Niettemin dank voor de aanvulling, hietahh.

Cheers

[quote:51e14073de="hietahh"]@ CalmCruiser & apple_mathias:

Dit is echt een typisch geval van ‘wat de boer niet kent, eet ie niet’. Cowon iAudio is hèt topmerk voor mp3spelers. De afgebeelde speler is niet voor niets duurder dan Apple’s iPod. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook een iPod, maar lang getwijfeld of ik deze speler zou kopen.

[u:51e14073de]+punten iAudio X5:[/u:51e14073de]

• veel betere geluidskwaliteit dan de iPod
  • veel meer functies (heeft de iPod een FM-radio, een voicerecorder, een movieplayer?)
  • veel exclusiever (iedereen loopt met een iPod)
  • je krijgt niet alleen een speler, een oplader, en oordopjes, maar nog een aantal accesoires
  • hij kan alles wat de iPod ook kan, maar met minder fijne besturing, zie voordeel 1 van de iPod
  • krast niet zo gigantisch snel
  • meer batterijtijd, bij de L edition 35 uur :slight_smile: :slight_smile:

[u:51e14073de]+punten Apple iPod[/u:51e14073de] (en redenen die voor mij de doorslag gaven)

• veel prettigere besturing
  • voor de iPod worden meer programma’s gemaakt, zoals iPodAgent en iContax
  • voor de iPod zijn meer accesoires
  • de iPod geeft je meer het idee dat je een mp3speler in handen hebt, in plaats van een harde schijf
  • is overal verkrijgbaar

Kijk eens op iAudiophile.net bijvoorbeeld, en praat daar eens met mensen, die kunnen je haarfijn uitleggen, waarom je voor een X5 zou moeten kiezen.

Eén ding is zeker; dit is [u:51e14073de]geen[/u:51e14073de] neppe rip-off maar een hele goede speler. iAudio bestaat al heel erg lang, en volgens mij kwamen ze eerder met hun eerste speler, dan Apple. Mensen die zeggen dat dit een kutding is, hebben zich niet genoeg in mp3spelers verdiept :slight_smile:

@jongens:
Hou alsjeblieft op!! Je moet niet alles wat niet-Apple is meteen gaan veroordelen, dat slaat 3x nergens op. Je moet als iPodeigenaar inzien dat er (wellicht betere) alternatieven zijn. De X5 is [u:51e14073de]geen[/u:51e14073de] dom Blokker-apparaat, het is een zeer kwalitatieve speler, vandaar ook die hoge Cnet rating. iAudio is alleen niet echt een bekend merk in Europa, alleen mensen die zich in mp3spelers verdiept hebben, kennen het.

[quote:51e14073de=“mstegink”]Lelijk! En hoe is de UserInterface?[/quote:51e14073de]
Het enige minpunt, voor mij de doorslag om hem niet te kopen… Die is lang niet zo goed als die van Apple. Als de iPodfirmware op deze speler zou draaien, zou ik hem meteen gekocht hebben, maar het is behoorlijk wennen :)[/quote:51e14073de]

bedankt. dit wou ik zien :slight_smile: want ik heb namelijk ook een ipod gekocht, maar toen kwam ik dit tegen… ff de plus tegen de min afwegen :wink:

Hey Hidde: jammer dat je op Windows werkt maar goed stuk verder :p

Buiten de interface is de iPod ook mooier (maar dat is subjectief).

@solocomp: ik heb prive en zakelijk al heel wat computer spullen langs zien komen en Apple staat daarbij zeker niet onderaan qua kwaliteit. Ranking (hoger is beter):

1. IBM
  2. Apple
  3. Compaq / HP
  4. Dell

Apple loopt vaak wel degelijk vooruit. Wat voorbeelden: Airport, Newton, launchd, Apple Music Store, Spotlight, toepassing open source, Design computers en randapparatuur, iPod (interface, design en format).