Concurrentie 17 inch PowerBook

OK hier is ie dan, de allereerste 17inch widescreen Windows laptop, met numeriek gedeelte! En dat voor maar $3000 met DVD RW. Is wel 3.6 cm dik en weegt 3.7 KG.

http://www.hypersonic-pc.com/ZX7/

Arggghhh Wat een dieven. Zulk soort dingen moesten verboden worden. En waarom die touchpad zo uit het midden? Stelletje :evil:

Hmmm. Het design lijkt een beetje op die oude 17" PowerBook van Apple. :P Maar er zit niet eens een Intel Centrino in, dus het ontwerp is al gedateerd. :lol:

En je hebt gelijk Urbin, aanklagen die hap tot aan het hoge gerechtshof. :x

Het is geen beauty, maar het numeriek gedeelte is wel handig. Maar ja werken op een Win machine is weer niet handig.

Wat valt er aan te klagen???

Er mooi vind ik 'm niet en eigenlijk is 't niet echt portable meer te noemen. Desktop processor, vet zwaar...

[quote:827aaf0d52="lucasraggers"]Wat valt er aan te klagen???[/quote:827aaf0d52] Het is een ripp off van Apple mocht het je nog niet duidelijk zijn :evil: :x

Op mijn speurtocht naar een laptop, jammer genoeg geen powerbook om diverse redenen maar een windows, snik, ik ga gelijk weer twijfelen, kwam ik de site van advance tegen, www.laptops.nl, daar stond een fraaie afgebeeld met alles wat je hartje begeert, nummeriek gedeelte en een 16 inch scherm en Intel Pentium HT Technology-Celeron, de technische data zijn me tot op heden compleet duister, met eveneens een nummeriek gedeelte, je ook hiervan kunnen zeggen dat het een copie van een copie of andersom de eerste copie van de tweede copie is.

Aleida,

ze maken trouwens ook mooie handige kleine computers

Ik heb ooit ook een Advance gehad. Dat was ons huismerk op kantoor. Maar die krengen waren zo traag dat er niet mee te werken viel.

Dus na enig speurwerk zijn we overgestapt op Dell. Dat draait tenminste wel behoorlijk en heeft ook nog een goede service. Er gaat dan wel een en ander kapot aan die dingen, maar ze komen het ter plekke repareren.
Op kantoor, bij de klant of zelfs thuis.

Dell heeft nu overigens ook 15" widescreen modellen (de Latitude D serie), maar ik vindt het design toch minder dan de vorige serie.

[quote:4c2b79eba1="Urbin"][quote:4c2b79eba1="lucasraggers"]Wat valt er aan te klagen???[/quote:4c2b79eba1] Het is een ripp off van Apple mocht het je nog niet duidelijk zijn :evil: :x[/quote:4c2b79eba1]

Dat begrijp ik niet… Apple komt als eerste met een 17" laptop. Mooi ding. Maar dat wil dan toch niet zeggen elke 17" die andere producenten vervolgens gaan maken ripp offs zijn. Dan is zowat alles wat Apple maakt ook een ripp off :?

Mooi of niet is een kwestie van smaak. Ik vind die windowsbakken nou niet bepaald je dat. Wat belangrijker is, is wat er onder de motorkap zit en dan kies ik nog steeds zonder nadenken voor Apple. Op het werk moet ik al meer dan mij lief is op zo'n windowsding tokkelen. Het is steeds een hele verademing om dan thuis lekker te kunnen 'Maccen'. Elke auto rijdt, maar een Rolls is net iets meer comfortabel dan een Lada. :D

af en toe schrik ik wel een beetje van mac users...

het begint een beetje op een soort van sekte te lijken… vergeet niet
dat hem om [b:0ecc776cba]computers[/b:0ecc776cba] gaat… Als Apple met een 17" laptop komt
betekent dat niet dat andere merken niet een zelfde soort product
mogen maken…

het gaat hier om laptops, en die hebben een functionele en economische
vorm, iets anders ontwerpen is alleen onhandig, dus lijken ze automatisch
op elkaar… Ze verschillen slechts in details qua uiterlijk…

Dus dat gezever over merken is echt ouderwets, geef nou maar toe dat
je met een mac alleen niet genoeg hebt. Voor veel programma’s heb je
gewoon een pc nodig, simpelweg omdat die programma’s niet voor mac
bestaan, of omdat ze veel sneller lopen op pc…

Onlangs heb ik een eMac gekocht… en veel ram erbij gedaan, en hij
doet veel dingen veel langzamer dan een pc zou doen… [i:0ecc776cba]Dus in welke
opzichten is mac nou beter dan pc?[/i:0ecc776cba]

[quote:9d36c8a066="aphez"]geef nou maar toe dat je met een mac alleen niet genoeg hebt. Voor veel programma's heb je gewoon een pc nodig, simpelweg omdat die programma's niet voor mac bestaan, of omdat ze veel sneller lopen op pc...[/i][/quote:9d36c8a066]

Nou volg ik even niet. Over welke programma’s mag het dan wel gaan en stel dat ze niet op een Mac zouden draaien, wat maakt hen dan zo onmisbaar? Er is toch altijd wel een Mac-alternatief. En als jij vindt dat een Mac alleen maar kan bestaan met een pc erlangs, verkoop dan ajb die Mac en stick to pc.

[quote:cf72923c7b="aphez"]af en toe schrik ik wel een beetje van mac users... Voor veel programma's heb je gewoon een pc nodig, simpelweg omdat die programma's niet voor mac bestaan, of omdat ze veel sneller lopen op pc... [/quote:cf72923c7b]

Oh? Ik doe toch het een en ander met mijn computer, maar een pc heb ik tot nog toe niet nodig gehad.

• niet voor internet ( te veel om op te noemen)
  • niet voor tekstverwerking en presentatie’s (MS Office X)
  • niet voor fotografie (PS-7 / Photo Mechanic / Photostation 4.5 )
  • niet voor videobewerking (iMovie / Final Cut Pro )
  • niet voor muziek (iTunes)
  • niet voor games (Spearhead / UT2003 :stuck_out_tongue: )
  • etc etc etc etc…

Vertel mij nu eens waar deze jongen een PC voor dient te hebben… :x

Oke, ik heb ook een PC, maar dat is voor educatief gebruik van de kinderen. Die twee jongens (7 en 10) krijgen op school al behoorlijk wat onderwijs in hoe ze met de computer om te gaan. PC’s natuurlijk. En dan wil ik het ze niet moeilijk gaan maken door ze thuis te dwingen het met een mac te doen. Voordeeltje daarbij is dat ze op een PC lekker veel spelletjes kunnen spelen die bij hun leeftijd passen. Maar ik zelf kan dat ding missen als kiespijn. En mijn iMac is trouwens ook nog iets sneller met Photoshoppen terwijl die pc twee keer zoveel Mhz heeft (de aloude MHz-mythe!)

Ik ben met je eens dat maccers af en toe doorschieten in hun aversie tegen windows. Maar te stellen dat we niet zonder een pc kunnen is klinklare onzin.

Dat is wat ik bedoelde zie :D

Maar zij zijn niet de eerste met een Windhoos 17" machine, Acer had er al eerder een, zal ff de gegevens op zoeken, en deze Acer is al te koop bij de Dynabyte hier in 't Gooi.

En de prijs… 1800 euro, heb je dus mooi wel een 17" machine… :evil:
maar geen :apple: :lol:

In tegenstelling tot de acer vind ik dit dus wel degelijk een mooie machine. De specs zijn ook al wat beter.

Verder ben ik het eens met Haddock, het is logisch dat andere merken met een 17" laptop komen. Dat heet een gezonde concurrentie strijd, en houdt de prijzen lekker laag (over het algemeen). Vervolgen heeft geen nut en haalt enkel je eigen naam omlaag.

Ja, het gaat een beetje de verkeerde kant op vind ik... laat die jongens lekker 17" laptops maken, wat voor last heb JIJ daar van?

Ikzelf heb ook nog steeds een PC staan [450 mhz] maar alleen voor Kazaa lite, nog geen enkel prog. voor OS X heeft zoveel te bieden qua downloads… helaas.

[quote:4eb9cd170e="unsound"]Ikzelf heb ook nog steeds een PC staan [450 mhz] maar alleen voor Kazaa lite, nog geen enkel prog. voor OS X heeft zoveel te bieden qua downloads... helaas.[/quote:4eb9cd170e]

Klopt helemaal. Kazaa is een sterke troef voor Windows. Maar ik gemerkt dat je met peer-to-peer netwerken als Hotline en KDX heel ver kunt vinden. Vooral KDX vind ik erg prettig al beschikt die helaas nog niet over een goede zoekfunctie. Je moet dus een paar grote servers aflopen om te vinden wat je wilt. Duurt wat langer maar werkt wel. Op www.haxial.com kun je de KDX-client downloaden. probeer het maar eens.

cheers!

KDX is geinig, maar probeer er maar eens lekker MP3-mixen te vinden. Niet dus...