Concurrentie voor de iTunes Music store in België!?

Ja, in het nieuws... Skynet gaat muziek verkopen

Lees hier meer: http://www.digimedia.be/detail.asp?Id=342
Apple komt er zelf verschillende keren in voor :wink:

Dit staat op de skynet pagina zelf:
[i:4500eb0aff]Maak je keuze uit meer dan 200.000 nummers en download en beluister volledig legaal je favorieten in de beste kwaliteit![/i:4500eb0aff]

En hier is de link naar hun musicstore: http://www.skynet.be/musicclub

Het wordt toch eens tijd dat de AppleMusicStore naar Europa komt! :evil:

Waar halen ze het toch allemaal : imusic store : bij mijn weten nog altijd itunes music store !

In een artikel dat ik ergens las staat dat voor ‘Europa’ de onderhandelingen nog lang kunnen duren (orde van grote : één jaar of zo)

Ik veronderstel dat platenmaatschappijen de evolutie bekijken van wie ze het hoogste aanbod krijgen, MSN of Apple bv.

Zou dus best kunnen dat MSN het weeral wint :evil:

we zullen zien niet?
davedive

Dat is .. kut.. MSN kan dit niet Winnen, Apple Owns, iTunes werkt veel beter dan die stuff van Microsoft... en Apple Music Store, betere Lay-out (altijd) en betere reliability

Ik ben een Skynet ADSL klant, en zou dus die nieuwe service kunnen gebruiken. Er is een gratis introduktie-aanbod. Ik trachtte me in t schrijven. Administratief ging dat goed, tot ik de lijst van beschikbare muziek wou bekijken : in Safari 1 alleen een witte bladzijde. Ik heb 't dan geprobeerd in IE 5.2, en krijg dan een bericht :

“De site die je probeert binnen te gaan vereist Internet Explorer 5 (of hoger) op Windows XP, 2000, ME of 98. Gebruik aub onze Dr Download applicatie om je te helpen bij het instellen van je configuratie. Klik hier om onze Doctor Download applicatie te gebruiken. Of stuur een e-mail aan Dr Download.”

Als ik op Dr Download klik krijg ik een test te zien die bevestigt dat ik wel degelijk de “goede browser” gebruik (IE), cookies aanvaard, javascript ondersteuning heb, maar dat ik niet het “goede” OS heb. Als ik op de “meer info” klik lees ik dat de muziekindustrie een “digital rights management” system gebruikt dat niet compatibel is met mijn OS.

Het ziet er dus naar uit dat de dit geen concurrentie is voor de Macgebruiker op 't ogenblik. Weerom een geval van schandalige discriminatie blijkbaar. Ik kijk dus gespannen uit naar de Europese iTunes musicstore.

Nicolas

[quote:5858a7138d="153957"]MSN kan dit niet Winnen, Apple Owns, iTunes werkt veel beter dan die stuff van Microsoft... [/quote:5858a7138d]

Maar dat maakt in het echte leven niet echt uit, want dan had de hele wereld al achter een Mac gezeten… het gaat er weer om wie straks de grootste bek heeft, en dat is helaas nog altijd McRiotsoft