Concurrentie voor iChatAV: SightSpeed

Concurrentie voor iChatAV is reeds hier: SightSpeed. Werkt zowel op PC als op Mac. Helaas moet je wel een abo nemen om het te gebruiken... Verder bijna kopie van functionaliteit van iChatAV :(

www.sightspeed.com

Sorry hoor, maar ik vind dit echt geen concurrent: - Het ziet er afschuwelijk uit! - Het kost veel geld

Kun je beter iChat gebruiken hoor, ziet er beter uit en is gratis.
Of biedt dit soms AV-chat met windhoos vrienden die msn messenger hebben?

Ik blijf lekker gewoon bij mijn oude collectie im-proggies:
iChat, msn messenger(bah!) en natuurlijk skype

Haha, heb het natuurlijk wel een beetje smeuig opgeschreven! :D

Tja, je weet het: als er iets goeds uit de keuken van Apple komt dan zijn ze er als de kippen bij…

Enne… Apple moet gewoon iChatAV ook toegankelijk maken voor Windozen en je maakt het voor dit soort bedrijven een stuk moeilijker…

Ps. dat je Skype in je lijstje hebt, komt denk ik door PC<>mac compatibiliteit?.. Nou dan! :wink:

[quote:53506c7948="hydro"]Sorry hoor, maar ik vind dit echt geen concurrent: - Het ziet er afschuwelijk uit! - Het kost veel geld

Kun je beter iChat gebruiken hoor, ziet er beter uit en is gratis.
Of biedt dit soms AV-chat met windhoos vrienden die msn messenger hebben?

Ik blijf lekker gewoon bij mijn oude collectie im-proggies:
iChat, msn messenger(bah!) en natuurlijk skype[/quote:53506c7948]

helemaal mee eens!

[quote:ef6a6f48d3="bassbug"] Ps. dat je Skype in je lijstje hebt, komt denk ik door PC<>mac compatibiliteit?... Nou dan! :wink:[/quote:ef6a6f48d3]

Nou nee, ik wil gewoon net wat beter kunnen chatten met mijn mac-vriend(en) dan wat ik met iChat kan.
En ik ben het er niet mee eens dat Apple ook iChat voor windhoos zou moeten uitbrengen, moeten die windonezen maar fijn een macje kopen. :evil:

Ik ben in ieder geval blij met wat ik heb, en ik vind dat dit programma geen waarden heeft vergeleken met de programma’s die ik al gebruik.

[quote:fc6c305187="hydro"]En ik ben het er niet mee eens dat Apple ook iChat voor windhoos zou moeten uitbrengen, moeten die windonezen maar fijn een macje kopen. :evil:

Ik ben in ieder geval blij met wat ik heb, en ik vind dat dit programma geen waarden heeft vergeleken met de programma’s die ik al gebruik.[/quote:fc6c305187]

Nou moet je toch wel even realistisch zijn.

Een deel van de Windozers zullen nooit een Mac kopen door al dan niet onterechte vooroordelen die ze over de Mac hebben. Maar ze zien wel dat er bepaalde zaken goed werken bij ons. Zo is iTunes een zeer goed voorbeeld hoe Apple handig inspeelt zonder Apple’s doel om meer computers te verkopen ter zijde te laten.

We hebben hier niet over of SightSpeed iChatAV of ieder ander prg dat vergelijkbaars overbodig maakt. Het is gewoon een van de vele op een markt die nog niet echt breed is kwa keuze. Een goed prg zal toch wel zijn eigen volgelingen krijgen / hebben.

Ja, als Apple iChat zou uitbrengen voor windows dan zouden ze ook moeten zorgen dat de iSight het "goed" doet onder windows(en met goed, bedoel ik: het zou in theorie meteen moeten werken).

Dit zou wel weer de verkoop van de iSight kunnen boosten, maar het geeft tegelijk ook een tegenargument om geen mac te kopen, je kunt dan namelijk zeggen: waarom een mac als ik toch al iTunes en iChat voor windows heb, enz…

:wink: maar nu hou ik op met zeiken, waar waren we gebleven? ohwja, SightSpeeed.

Ok Hydro! :wink:

Nu nog kijken hoe goed of slecht de zaken werken bij SightSpeed t.o.v. iChatAV. Ik bedoel we dachten dat iChat’s audiochat goed was totdat we de helderheid bij Skype hoorde! :o

Het is mij niet helemaal duidelijk maar met wie kun je nou connecten, alleen met andere sightspeed gebruikers volgens mij, dus daar schiet je nog niets mee op ebn dat voor 49.95 per jaar, ik denk niet dat je dit een concurrend mag noemen, ik kan me wel voorstellen dat dit voor bedrijven intressant kan zijn om met meerdere mensen te conferencen op verschillende platformen.

[quote:459c8cc725="djdata"]Het is mij niet helemaal duidelijk maar met wie kun je nou connecten, alleen met andere sightspeed gebruikers volgens mij, dus daar schiet je nog niets mee op ebn dat voor 49.95 per jaar, ik denk niet dat je dit een concurrend mag noemen, ik kan me wel voorstellen dat dit voor bedrijven intressant kan zijn om met meerdere mensen te conferencen op verschillende platformen.[/quote:459c8cc725]

Dat is toch het hele euvel van Instant Messengers? Je kan alleen communiceren met dezelfde bleodgroepen… Maar zolang ze er met z’n velen zijn, dan heb je een gemeenschap.

Ik denk voordat bedrijven dit soort videochats (of voor mijn part audiochat / conference) als een volwaardige vervanger van bij elkaar vergaderen wordt, er nog veel water door de riveren is gevloeid… Maar voor een keertje als het echt niet anders kan? Wel ja…

Het feit dat SightSpeed geld mee wilt verdienen denk ik dat ze de mist in gaan… Mensen willen voor dit soort ‘eenvoudige’ diensten geen geld uitgeven. Iets bijzonders a la SkypeOut waarbij je vanuit je computer GOEDKOPER kan bellen naar vaste & mobiele lijnen. Dat heeft mijns inziens meer kans op commercieel succes. Totdat de gewone providers hun schandalige tarieven verlagen. Zie SMS… :?

Helemaal mee eens :lol:

SightSpeed is nu ook gratis geworden. Alleen additionele diensten als voicemails etc. (net als bij Skype) moet je betalen via een abo.

Dus SightSpeed is nu wel degelijk een serieus alternatief voor iChat AV als je ook met je PC vrienden wilt videochatten.

Overigens komt bij Skype binnenkort ook uit met een nieuwe Mac versie incl. videochat optie. De PC versie heeft het al.