Connectie maken met Mede8er

Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een tijd lang mijn Mede8er (mediaspeler) via mijn thuisnetwerk via een Windows gebruikt om films te streamen. Sinds de grote overstap naar OS X blijkt dit toch niet zo eenvoudig te reproduceren. Ik krijg hem niet in mijn netwerk, en de enige keer dat dat lukte werkte de inloggegevens niet (die van je gebruikersaccount, lees ik overal). Toen maar gaan klooien met een uPnP protocol. Dit werkt, maar ondersteund dan weer geen .iso bestanden. Daar koop je geen mediaspeler voor. Ik weet op het moment geen goede oplossing.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nu als nood-opllossing het beeld naar de Apple TV laten streamen maar dat is verre van schokvrij.

Ik hoor graag van jullie.

Joep

Joep,

ik heb NFS gedownload en geïnstalleerd. Daarna doet alles het gewoon van de Mac via de Mede8er naar de TV.
Lijkt dus eenvoudig.
Succes

Ik heb NFS ook geprobeerd, maar kwam er niet uit. Wat heb jij gedownload precies?

Ik heb de app geïnstalleerd, als trial natuurlijk en daarna op de Mede8er NFS gekozen. daar zag ik alle gedeelde mappen met de films staan.
Meer hoefde ik niet te doen.

Ik heb het programma SMBup gedownload en dan werkt het als een speer met alle bestanden