Connectie met digitaal coaxiale kabel

Ik heb een logitech 5.1 surround systeem met een digitale coaxiale ingang en een iMac G5 20", ik heb enkel de mogelijkheid om m'n digitale coaxiale kabel te gebruiken maar die kan niet worden ingeplugd in m'n mac. Iemand enig idee welk tussenstukje of kabeltje ik hiervoor nodig heb? Dank.

Een kabeltje zal het probleem niet oplossen; het enige wat je namelijk nodig hebt is een digitale geluidsuitgang op je mac, en daar zit em het probleem, want de iMac heeft alleen maar een optische en geen coaxiale. Een mogelijke oplossing zou een sort externe audio-interface (firewire/usb) kunnen zijn die een coaxiale ingang toevoegt. Ik vind het wel vreemd dat je enkel coaxiale verbinding kan maken.

[quote:7754c82c68="Lord_spianoman"] Ik vind het wel vreemd dat je enkel coaxiale verbinding kan maken.[/quote:7754c82c68]

Dit is omdat mijn surround systeem een einde van m’n mac verwijdert staat en ik enkel over zo’n kabel beschik van 10m, omdat mijn vorige windows bak zo aangesloten was…
Er moet toch ergens een koppelstuk bestaan?

Er bestaat blijkbaar wel zoiets; heb het redelijk snel gevonden, dus ik vermoed dat het niet zo moeilijk is om het hier ook terug te vinden. [url]http://www.cablestogo.com/product_list.asp?cat%5Fid=504[/url]

Ik heb zo'n converter gekocht bij Conrad. www.conrad.nl

Alternate heeft zo'n convrter: 19 euro.

www.alternate.nl en dan even zoeken op ‘optical’.

Succes!