connectie naar gemounte volumes verliezen

Hallo,

ik heb een probleem. Eén van mijn users heeft een aantal volumes gemount naar netwerk drives. Na verloop van tijd verliest hij de connectie en komt er een vraagteken op het volume icoontje te staan. Probleem is dat Edit.Works compleet vast komt te zitten.
Ik heb de energiestand en screensaverstand nagekeken. Dit staat allemaal op “nooit” zodat de laptop (iBook) niet in sluimerstand kan gaan.

Ik had recent een tip gekregen dat dit te wijten zou zijn aan Node Id’s die niet uniek zouden zijn op het netwerk. Nu alles werkt via DHCP dus ik weet niet meer goed hoe en waar te zoeken. :oops: :frowning:
Is er iemand die dit probleem herkent of een oplossing weet?

Dankjewel

werk je onder X en met een server onder 9, dat kan het probleem zijn ...

Upgrade je server naar X!

nee de servers zijn Sun met laatste Helios software

Hoi,

Dergelijke problemen kunnen netwerk-gerelateerd zijn. Bijvoorbeeld kan de poortinstelling van de switch oorzaak zijn. Auto-negotiation… Stel je netwerkkaart bijvoorbeeld in op statische snelheid.
Controleer met Helios Lantest hoe de snelheid van het netwerk is, en of dat overeenkomt met wat je mag verwachten.
Controleer logbestanden op de server om te zien of er een oorzaak te vinden is.
Recentelijk configuratiewijzigen doorgevoerd? Maak ze ongedaan.

Succes.
Nico

OF werk je met Tiger, dan is het bij mij zeer bekend. Tiger en netwerkverbindingen is een drama (hoop dat 10.4.2 er een oplossing voor vind)

zal alles een testen. Bedankt!