connecting powerbook op een nas & 2003 server

Hallo allemaal,

Ik heb mij net een powerbook aangeschaft en ben er zeer blij mee. Ik was mijn Ms bak kotsbeu.
Deze staat nu mooi aan de kant. Ik werk enkel nog op de mac en hij gaat goed.
Maar dit terzijde.

Wat ik wil doen is een connectie maken met zowel een windows2003 server als met een NAS servertje.

Als ik via finder (OSX 10.4) ga kijken bij netwerk zie ik mooi alle share staan die in ons netwerk zijn
Alsook onze NAS drive. Via safari browser kan ik op de ingebouwde webserver van de nas via ip 192.168.0.5 Hier kan ik alles regelen en veranderen geen probleem. Echter wanneer ik de inhoud wil zien en via finder → netwerk → mammut250 → verbind aanklik krijg ik steeds de melding
“Geef de werkgroep of het domein en uw gebruikersnaam en wachtwoord op om toegang te krijgen tot de server ‘MAMMUT250’.” Bij domein staat vanzelf ingevuld werknet welke het domein is.
dan veld naam en wachtwoord. Hier heb ik al elke mogelijke combinatie uitgeprobeerd zelf niks invullen. Telkens krijg ik : " De alias ‘MAMMUT250’ kan niet worden geopend omdat het originel onderdeel niet kan worden gevonden. "
Met 3 keuzes 1 verwijder alias 2 Herstel alias… 3 ok

Wanneer ik aanmeld op de win2003 server vraagt deze precies het zelfde alleen vlak na verbind geeft deze wel nog een lijstje met shares op de server naar welke ik een alias wil maken.

Er zijn namelijk een aantal mappen op de 2003 server die public shared zijn. Ook hier heb ik alles al geprobeerd. Nieuwe user op de server aangemaakt etc…

Iemand enig idee of een oplossing (geen Xserv want daar heb ik de centen niet voor op de moment) :cry: alle andere ideeën of oplossingen meer dan welkom
Graag had ik gezien dat men powerbook ook aan deze shares aankon. Ik weet zeker dat het hem/haar zal lukken

vriendelijke groeten,

Wim Van Clapdurp

ik heb het zelfde probleem ook 2k3 schijven die op het werk staan geshared

ik kom er niet op ook al vul ik alles goed in

Staat windhoos sharing aan op je mac?

Bij systeem voorkeuren -> Delen staat volgende aangevinkt

Bestandsdeling & windowsdeling.
Ik denk dat deze al nodig zijn om de shares te zien op de server.
Maar de windows 2003 sercver is niet zo mijn belangrijkste ding.
Ik zou liever op de NAS drive geraken.
Maar waarom kan de mac geen verbinding maken naar deze plaats???
op ip niveua kunnen alle verbindingen perfect spreken met elkaar.

Mac met 2003 en met de NAS.
Alleen die alias en de verbinding zelf lukt niet.
ik heb ook al software update proberen doen voor de mac maar deze is up to date.