Console : daar komen de problemen naar boven zeker??

Hallo,

Sinds enkele weken hoor ik telkens ik mijn gebruikersaccount opstart, een ‘boink’ (zoals je krijgt wanneer bv. pagedown indrukt terwijl dat niet ‘toegelaten’ is). In de overtuiging dat er ‘iets’ niet klopt heb ik maar eens ‘console’ opgestart en dit zijn de eerste aantal lijnen.

‘Mijns inziens’ hebben ze niks met bovenvermeld probleem te maken maar het lijkt mij toch niet in orde.

Is er iemand die mij kan duidelijk maken hoe ik deze meldingen kan ‘aanpakken’??

Console toont :
'Mac OS X Versie 10.2.6 (build 6L60)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (regR/carP/x!bt)

Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8720
Aug 30 15:31:12 Computer-van-xxxxxxxxxxxx WindowServer[212]: CGXDisableUpdate: Updates disabled by connection 0x4e07 for over 1.000000 seconds

2003-08-30 15:31:20.062 pbs[426] CFLog (0):
CFPropertyListCreateFromXMLData(): plist parse failed; the data is not proper UTF-8. The file name for this data could be:
<plist resource in resource fork> of bundle: /Applications/Utilities/ATI Utilities/ATI Monitor
The parser will retry as in 10.1, but the problem should be corrected in the plist.
…’

Met … bedoel ik dat deze lijn ELKE SECONDE, herhaald wordt. Dus na 'n tijdje staan daar bladzijden, bladzijden van die melding en lijkt het alsof dit niet stopt, de ganse sessie.

De ATI-drivers heb ik ooit eens geüpdate (zowat een jaar geleden of zo) en het lijkt mij dat ik dan eigenlijk ook eens die meldingen gezien heb in de console.
Als het helpt ik heb nog de ‘installation-log’ van die ati-drivers.

Bedankt aan allen die kunnen helpen.

Davedive

met Google (search voor vendor id=...) vond ik deze link. Het is je scanner. http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030601001541548

bewerkt: link aangepast

Wauw Herman,

Dat was pas ‘quick’.

Bedankt voor de link, eigenlijk gebruik ik google nooit (vind het een beetje spy-software) maar blijkbaar moet ik het voor zo’n dingen wèl gebruiken.

Voor zover ik kan lezen is het probleem echter niet zo snel van de baan, maar ja ondertussen ken ik nu wel de oorzaak.

Nogmaals bedankt Herman,

Davedive

PS : in de link stond ‘url’ er teveel achter voor andere gebruikers van canoscan toolbox die hetzelfde probleem wensen op te lossen is hier de link opnieuw

In mijn 'systeemvoorkeuren' inlogonderdelen staan :

‘SOX Schedule 3.1.4’
‘CNQL3201_ButtonManager’

Voor de een of andere reden was de éérste SOX schedule 3.1.4 niet aangevinkt : dus ‘verberg’ stond niet aangevinkt. De ‘buttons’ vooraan de scanner waren dus ook niet aktief.

De 2de zal wel de ‘buttonmanager’ zijn waarvan sprake in bovenvermelde link maar dan voor mijn scanner (9900F).

Ik probeer een reboot met beiden aangevinkt …

En report later.

Davedive

Die buttonmanager heeft de neiging om twee processen te laten lopen die allebei op zoek zijn naar een bepaald type scanner. Je hebt natuurlijk maar een van beide scanners, dus het proces dat het andere model zoekt begint je console-log vol te schrijven. Dat proces moet dus gestopt worden, terwijl het goede proces moet blijven draaien. Ik weet niet of dit gaat lukken, misschien in een mailtje naar de support van Canon een idee.

Of je moet de scanbuttons niet gebruiken.