contacten naar AdresboekAdresboek 10.2

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn bestaande contacten van Outlook Express kan importeren in het Adresboek vam OSX 10.2?

Ward

gewoon selecteren and drag and drop

Drag & Drop heb ik uiteraard al geprobeerd! Toch krijg ik het op die manier niet voor elkaar. Zie ik iets over het hoofd?

Ward

maak een map op de desktop.. sleep alle adressen uit outlook naar die map en dan de hele map op het Adressbook venster laten vallen!!

dat zal waarschijnlijk wel werken…  bij mij werkte dat wel terwijl drag&drop vanuit entourage lastig deed!!

groeten!!& succes

Helaas is dit ook niet de oplossing. Als je de contacten uit outlook in een map in de finder zet worden het tekstbestandjes. Je kunt sowieso geen map op het icoon van 'Adresboek' in de dock laten vallen. Als je ze los via sleur & pleur in het adresboek laat vallen lijkt het of ze geïmporteerd worden maar dat wordt gelijk gestopt/afgerond. Via 'Importeer' in Adresboek lukt ook niet...

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Helaas is dit ook niet de oplossing. Als je de contacten uit outlook in een map in de finder zet worden het tekstbestandjes. Je kunt sowieso geen map op het icoon van 'Adresboek' in de dock laten vallen. Als je ze los via sleur & pleur in het adresboek laat vallen lijkt het of ze geïmporteerd worden maar dat wordt gelijk gestopt/afgerond. Via 'Importeer' in Adresboek lukt ook niet...

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Volgens mij gewoon een export maken van je adressen in outlook en dan inlezen in je Adresboek....

De drag en drop methode werkt wel met entourage (je krijgt een .vcf bestand) maar NIET met outlook express. Je krijgt dan inderdaad een tekstbestandje. Ik snap echter het probleem niet. Apple heeft hiervoor een script gemaakt: import addresses.scpt. Je kunt hem vinden via: Applescript>Example Scripts>Mail Scripts>import addresses.scpt. Kies wel voor importeren vanuit het programma en NIET vanuit een export-tekstbestandje. Ik neem aan dat je vanuit de OS9 - outlook wilt importeren? Ik heb het script net even geprobeerd en het werkt prima.

Ja, te gek!!! Eindelijk gelukt. Ik heb 10.2 pas een paar dagen lopen en nu dus weer een zorg minder!

THANX

Ward

Als aanvulling hierop,

Weet iemand hoe het mogelijk is om het 10.2 Adresboek met een Palm  te synchroniseren?

Groeten, Rutger

Wacht nog even op iSync. Komt deze maand uit. Je kunt al wel onder 10.2 werken, maar alleen met palm software. [url=http://www.apple.com/isync/]http://www.apple.com/isync/[/url]

Ziet er goed uit dat iSync. Is het bekend of er ook met Nokia toestellen gesyncd zal kunnen worden?

[quote:post_uid0="Steve's lovechild"]Apple heeft hiervoor een script gemaakt: import addresses.scpt. Je kunt hem vinden via: Applescript>Example Scripts>Mail Scripts>import addresses.scpt.[/quote:post_uid0]

Ik kan helaas dit scriptje niet vinden; niet in genoemde mapjes en ook niet ergens anders. Heb je misschien een idee hoe ik eraan kan komen?
Oppie.

Oppie,

Heb je OS 10.2 draaien? Dan vind je het script in:

/Bibliotheek/Scripts/Mail Scripts/Import Adresses.scpt

Wil je een script-handigheidje? Lees dan deze draad.

Nee, ik doe het nog even met het ouderwetse 10.1....smilie. En daar staat dit scriptje dus blijkbaar niet, terwijl ik nog steeds adressen van Outlook Expess naar Apple adresboek moet overbrengen!

[quote:post_uid0="Oppie"]Nee, ik doe het nog even met het ouderwetse 10.1....smilie. En daar <knip>[/quote:post_uid0] "smilie" moet natuurlijk zijn: javascript:emoticon(';)')