Contactpersonen entourage naar adresboek jaguar - Kan dat?

Vraag me niet waarom, maar ik wil de contactpersonen uit entourage (voor OSX) importeren in het adresboek van OSX 10.2. Ik heb sterk de indruk dat het niet rechtstreeks kan. Is er een omweg?

[quote:post_uid0="haakwaar"]Is er een omweg?[/quote:post_uid0] Ik denk dat je de adressen eerst moet exporteren van Entourage naar een tekstbestand, en waarschijnlijk heb je geen keuze en zal het bewaart worden als tabdelimited tekst.

Dan zou je dit tekstbestand weer kunnen importeren in Adress Book.

Succes,
Bert

Entourage en AdressBook magen gebruik van dezelfde standaard: vcf.

Je moet enkel al de namen in je adresboek van Entourage selecteren en naar je bureaublad slepen (ev. in een apart mapje). Dan sleep je die vcf's naar je AdresBook.

Suc6!

Het adresboek van 10.2 kan twee soorten bestanden importeren: LDAP en vCard. Het uit entourage geëxporteerde tabgescheiden bestand wordt niet als zodanig herkend. Maar misschien moet ik de extensie (.txt) veranderen? In wat?

Bert & Mika allebei erg bedankt. De tip van Mika ga ik straks proberen, maar ik twijfel er niet aan dat het lukt. Gewoon slepen..., na jaren windows ben ik dat volledig ontwend.

En de makkelijkste manier sinds de upgrade naar OS 10.2 is:

Ga naar Programma's/AppleScript/Script Menu.menu en dubbelklik hierop. In de Menubalk verschijnt nu een AppleScript ikoon. Klik dit ikoon, schuif naar de map Mail Scripts en kies hier Import Adresses. Verder is duidelijk hoe het moet.

Was alles maar zo simpel!!

" an Apple makes life easy"

Als jullie nu eerst gewoon het forum eens rondneuzen, is dit soort vragen niet nodig! Zowel de export vanuit Entourage als vanuit Outlook is al uitgebreid besproken!

[quote:post_uid0="Guest"]Als jullie nu eerst gewoon het forum eens rondneuzen, is dit soort vragen niet nodig! Zowel de export vanuit Entourage als vanuit Outlook is al uitgebreid besproken![/quote:post_uid0] Die Export lukt gegarandeerd NIET want die is in .txt en Adresboek wil alleen maar LDIF of vCard. Als je Mac OS 10.2 hebt, gebruik dan dat script van hierboven. Het is standaard meegeleverd bij Jaguar.

Ook het gebruik van de scriptmogelijkheid heb ik al enige tijd geleden genoemd. Waarom denkt iedereen toch steeds het wiel uit te vinden? Lees toch eerst eens het forum of je vraag-of een vraag die er heel erg op lijkt- er niet bij staat. Dat scheelt iedereen een boel ergenis!

Ik ben geen moderator, maar ik vind jouw reply nogal grof.

1. Een forum dient om mekaar te helpen, niet om te tonen dat je het beter weet, of dat je het wiel uitgevonden hebt. Als mensen per ongeluk iets herhalen, is dat bedoeld om te helpen. Trouwens, er staat hier geen eigendomsrecht op je postings!!!!! Op geen enkel forum trouwens!

2. Missen is menselijk en sommige mensen zijn nieuw hier

3. Als je je daar al aan ergert…

Just my 2 cents, maar ik vind dit soort dingen ongepast op een forum!

Het gaat er niet om dat iemand het beter weet. Of dat iemand patent heeft op een bepaalde oplossing. Ik erger me alleen aan mensen die een vraag stellen die een paar dagen daarvoor al uitgebreid is behandeld. Dat komt helaas te vaak voor. Verspilde energie. Ook in andere forums worden 'newbies' hierop terecht gewezen. Dat heeft niets met grofheid te maken.

[OT] - off topic

Dag allemaal…

chill allemaal…

nieuwe mensen moeten we soms bij de hand nemen, herhalen mag zeker, maar je kunt ook [Steve] een linkje naar de juiste discussie aangeven en zo de zoekenden in de juiste richting te leiden…

en alle andere overbodige reacities richt je maar weer een ander forum voor op…  mk