Content verspringt 1px op X en Y-as

[url=http://www.ontwerpzaam.nl/beta/test/]Iemand een idee wat dit veroorzaakt?[/url]

Pagina eigenschappen de Paginakenmerken op 0 en 0 zetten!! :wink:

Tenminste in Golive!!

Staan ze al: p { margin-top:0px }

Ja, er zal toch ergens een pixels extra zitten want anders zou hij gewoon aansluiten, toch!

Volgens mij staat je 'clear.gif' zoals ik in de broncode zie in de Height en Wide op 1

Ook al geprobeerd ... geen verschil

verschrikkelijk, wat een spaghetti code.

Tip: zet eens om al je tabellen een border heen, dan is vaak makkelijker te spotten waar het probleem zit.
Je kan ook in Firefox de ‘webdeveloper toolbar’ extensie installeren, daar kan je dan de browser overal een geleurde border omheen laten zetten, dan hoef je niet in je HTML te lopen frutten om toch een idee te krijgen op welke plek het probleem ontstaat.

[quote:c5905313f8="tennapel"]verschrikkelijk, wat een spaghetti code.

Tip: zet eens om al je tabellen een border heen, dan is vaak makkelijker te spotten waar het probleem zit.
Je kan ook in Firefox de ‘webdeveloper toolbar’ extensie installeren, daar kan je dan de browser overal een geleurde border omheen laten zetten, dan hoef je niet in je HTML te lopen frutten om toch een idee te krijgen op welke plek het probleem ontstaat.[/quote:c5905313f8]

hop, weer een toptip, top! :smiley:

idd, ik ben het eens met tennapel.

Tabellen voor opmaak heb ik sinds een paar maand verbannen naar god weet waar.
Als je ergens een aanpassing moet doen, mag je eerst een halfuur lopen zoeken waar het staat, en nadien mag je nog 3u uitbreiden, omdat je ergens 1 kolom meer wou.

Verdiep je in CSS, xhtml, zo zit je ook goed voor de toekomst.

Veel succes!

Dat doe ik normaal ook, alleen wilde ik eens kijken wat de issue met tabellen zou zijn ...

Je hele eerste rij van je tweede tabel bevat enkel en alleen maar spacer images (_clear.gif)... Wat is dat nou voor onzin denk je?

Deze zijn 100% zeker de oorzaak, dat heb ik namelijk WEL getest! En zo zitten er nog een aantal onnodige rijen/kolommen/spacer in…

Typische baggercode die gegenereerd wordt bij heet versnijden van een layout bah, gebruik toch gewoon zelf ff je gezond verstand, zo’n tabelletje is in no time zelf opgesteld mits een minimum aan ruimtelijk inzicht.

Rustig darkbone... niet opwinden, die tooltjes in phtoshop die die tabellen aanmaken zijn er om snel resultaat te hebben, en velen gebruiken het. Met wat ervaring merk je snel dat het niet vaak de mooiste oplossing is.

Niet iedereen heeft de ervaring of de kennis om het te doen zoals de “echte” het doen. Gaandeweg leert men wel, gewoon suggesties geven die hem helpen, niet afbreken

Goed bezig Klaus, sommige snappen het niet……!!! :wink:

Bedankt Klaus & Blieper ... maar de informatie die tussen de irritatie van Darkbone staat zal ik eens meenemen. Wie weet heb ik er wat aan ;-)

Ik heb al die spacer’s eens weggehaald … geen verschil … we kijken verder

Verander de Doctype eens naar HTML transitional MET een URI; de browsers staat nu in Quirks Mode; wat in gewone mensentaal betekent: succes met het oplossen van merkwaardige layout verschillen. Grote kans dat in standards mode het direct werkt (sat heeft dus niets te maken met het feit of je HTML aan welke standaard dan ook voldoet, maar met de manier waarop de browser de boel interpreteert)

Dit klinkt als wijze taal Tennapel, maar kun je me uitleggen wat je daarmee precies bedoelt? Ik volg je niet ben ik bang.

Excuses, het feit dat ik dagelijks zo'n vragen op men bord krijg zal wel wat met men irritatie te maken hebben, de schuld ligt trouwens ook helemaal niet bij de threadstarter maar bij het programma. Misschien schoot ik dus ook wel op de verkeerde persoon.

Goedmakertje?

[code:1:b987882b0d]
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>index</title>
<meta http-equiv="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<style type="text/css">
<!–

body
	&#123;
		background-color&#58; #ffffff;
		background-image&#58; url&#40;Resources/bg_horizontal_gre.jpg&#41;;
		background-repeat&#58; repeat-x;

margin&#58; 0;
		padding&#58; 0;
	&#125;

#search
	&#123;
		margin&#58; 20px;
		padding&#58; 0;
	&#125;

#menu
	&#123;
		color&#58; #fff;
		font-size&#58; 11px;
		font-family&#58; Arial, Helvetica, sans-serif;

margin-left&#58; 10px;
	&#125;

#side
	&#123;
		border-left&#58; 1px solid #fff;

background-image&#58; url&#40;Resources/shadow_side_green.jpg&#41;;
		background-repeat&#58; no-repeat;
	&#125;

--&gt;
	&lt;/style&gt;
&lt;/head&gt;
&lt;body&gt;
	&lt;table border=&quot;0&quot; cellspacing=&quot;0&quot; cellpadding=&quot;0&quot; width=&quot;780&quot;&gt;
		&lt;tr height=&quot;70&quot;&gt;
			&lt;td background=&quot;Resources/bg_head_indexb.jpg&quot; style=&quot;border-bottom&#58; 1px solid #fff&quot;&gt;
				&lt;table border=&quot;0&quot; cellspacing=&quot;0&quot; cellpadding=&quot;0&quot; width=&quot;740&quot;&gt;
					&lt;tr&gt;
						&lt;td&gt;
							&lt;form method=&quot;post&quot; id=&quot;search&quot;&gt;
								&lt;input type=&quot;text&quot; size=&quot;16&quot;&gt;
								&lt;input type=&quot;submit&quot; value=&quot;Zoeken&quot;&gt;
							&lt;/form&gt;
						&lt;/td&gt;
					&lt;/tr&gt;
					&lt;tr&gt;
						&lt;td height=&quot;20&quot;&gt;
							&lt;p id=&quot;menu&quot;&gt;Home | Beheer | Contact&lt;/p&gt;
						&lt;/td&gt;
					&lt;/tr&gt;
				&lt;/table&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td width=&quot;40&quot; rowspan=&quot;4&quot; id=&quot;side&quot;&gt;&amp;nbsp;&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td height=&quot;22&quot; bgcolor=&quot;#000000&quot; style=&quot;border-bottom&#58; 1px solid #fff&quot;&gt;&amp;nbsp;&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td height=&quot;22&quot; bgcolor=&quot;#669999&quot; style=&quot;border-bottom&#58; 1px solid #fff&quot;&gt;&amp;nbsp;&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr height=&quot;400&quot; valign=&quot;top&quot;&gt;
			&lt;td bgcolor=&quot;#669999&quot;&gt;
				&lt;p&gt;Je tekst komt hier&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/table&gt;
	&lt;/div&gt;
&lt;/body&gt;

</html>
[/code:1:b987882b0d]

Ik neem je niks kwalijk Darkbone ... geen excuses nodig dus ;-) Bedank in elk geval voor je imput ... daar ik met WYSIWYG software werk zal een en ander voor mij duistere stof zijn; ik leer graag bij van iedereen.

Waarschijnlijk zal je WYSIWYG editor die code van mij ook weer helemaal veranderen, maar dat is in ieder geval iets dat werkt. En als je jou tabellen met die van mij zou gaan vergelijken dan moet je toch opvallen dat bepaalde rijen en kolommen ontbreken (met name deze waar telkens die _clear image in voorkomen).

Om één of andere duistere reden plaatst je WYSIWYG editor namelijk random je ganse layout kolommen en rijen van 1 pixel, zodat de layout niet aansluit op de randen van het browservenster.

werkt je met goLive en het je wellicht "Lay-out" raster aanstaan ? Dat zou wellicht verklaren waarom je pixel brede cellen/rijen zou zien.