Contract inleveren T-Mobile

[i:b41afb10d2]Mensen, ik weet dat dit onderwerp veel behandeld is, maar het staat ontzettend versnipperd en ik vraag me af of met de nieuwe wetgeving van vandaag er dingen veranderd zijn. Daarom een nieuwe post.[/i:b41afb10d2]

Ik heb vorige week vrijdag een nieuwe iphone 3GS gekregen bij een nieuw afgesloten T-Mobile abonnement. Ik heb nog een Vodafone-abonnement lopen welke over 2 maand afloopt.

Ik woon in Groningen en daar is het bereik van T-mobile prima, overal bereik en overal 3G. Echter, ik kom van oorsprong uit een klein dorp in Overijssel en ga daar nog bijna elk weekend heen. Daar echter is het bereik ontzettend bedroevend. Bij het huis van mijn familie heb ik buiten met wat geluk überhaupt bereik (één streepje), maar binnen heb ik 100% zeker geen enkel bereik, zelfs geen telefoon of sms. In de rest van het dorp is het bereik buiten vaak 2 streepjes, maar wederom standaard binnen geen bereik. En dan heb ik het nog helemaal niet over het ontbreken van 3G in de wijde omgeving van mijn familie.

Dit stoort mij ontzettend en eigenlijk vind ik het niet kunnen. Waarom heb je dan toch T-Mobile genomen zul je je afvragen? Omdat ik wel had gehoord dat het bereik wat minder was dan Vodafone, maar dat het zó slecht was, dat had ik eigenlijk niet kunnen bedenken en het valt me dus ook ontzettend tegen.

Zo erg zelfs dat ik eigenlijk af wil zien van T-Mobile. Ik wil gewoon bereikbaar zijn, ook omdat ik dat voor vele projecten moet zijn en dat kan ik nu gewoon niet. Als je van Vodafone (of KPN) afkomt ben je gewoon beter gewend, helaas. Ik heb nu het idee om een Vodafone SuperSim abonnement te nemen en een iPhone 3GS uit het buitenland te halen (simlock vrij). Dan heb ik gewoon overal bereik en toch een geweldig toestel. Echter, dan moet ik wel van T-Mobile af komen.

Daarom de volgende vragen:

• Zijn de bovengenoemde klachten genoeg reden voor T-Mobile om met het contract te stoppen?
  • Welke acties kan ik daartoe ondernemen? (bellen, schrijven)
  • Welke ‘magic words’ moet ik beslist gebruiken in de beschrijving van mijn klachten?
  • Welke rechten heb ik wetende dat ik het contract vorige week vrijdag (26 juni) heb ondertekend? Is er iets van een 30 dagen retour regeling?
  • Ik weet dat ik eventueel mijn iPhone in moet ruilen, moet ik daarvoor iets betalen? (ik heb hem wel een week gebruikt)
  • Voorziet de nieuwe regelgeving ook in nieuwe voorwaarden op dit gebied?

Eventuele andere tips zijn ook van harte welkom, bedankt voor de moeite!

Helaas, hier ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een Vodafone prepaid telefoon. En een T-mobile abbonement. Prepaid heb ik zowat overal bereik. Maar met T-mobile valt de verbinding vaak weg in de trein. (o.a. tussen Lelystad - Almere)

Misschien toch wel, http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2067

Als eerste zul je melding van je klachten moeten maken bij Tmobile zodat ze de kans hebben het op te lossen. Helaas hoeven de providers geen 100% dekkingsgarantie te geven, is wettelijk bepaald.

Verder kun je proberen aanspraak te maken op coulantie en vragen of ze het contract willen ontbinden, wordt wel meer gedaan als er echt geen ontvangst is.

Succes!

zelfde probleem gehad, mijn vriendin had met de helpdesk gebeld en er een zogenaamde 'case' van laten maken, na 1 maand mocht ze kosteloos 1,5 jaar voor einde contract opzeggen en het toestel (jammergenoeg geen iphone) houden.

ikzelf heb gebeld, ook een case van laten maken en jawel, ook ik was na 2 uur van mijn contract af.

mijn moeder kreeg het echter niet voor elkaar.

komt er volgens mij op neer dat je de juiste persoon te pakken moet zien te krijgen… er zitten daar mensen bij de helpdesk die je zo van je contract af helpen en er zitten er ook die je helemaal niet willen helpen.

terug naar de winkel (centrum utrecht), das geen aanrader… ik werd daar ook bijna met geweld uitgetrapt, raar hoor, die agresieve tmobileshop medewerkers…

ohwjah, bij mij waren de magische woorden dat ik niet bereikbaar zou zijn voor mijn klanten. wat nog op waarheid berust ook :slight_smile:

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem, heeft tot twee keer toe een nieuwe iPhone gekregen, maar dekkingsklacht bleef. Het contract is inmiddels ontbonden, dus het is mogelijk om van je contract af te komen.

Dank voor de antwoorden. In hoeverre is je woonadres nog bepalend? Ik woon op papier in Groningen, maar ben vaak onderweg en heb daar dan geen dekking.

Mijn spontane aanvoelen is dat in dat laatste het probleem ligt... Als je op je woonadres geen dekking hebt, dan zullen ze waarschijnlijk veel sneller de coulanceregeling toepassen.

Als het je zou lukken, en je moet het toestel opsturen, zorg dan dat ie goed is verzekerd (voor een bedrag van zeker €700/800), en behoudt het verzendbewijs zo lang, totdat het papier begint te vergaan.

Had namelijk hetzelfde probleem, en toen beweerden ze dat het toestel nooit was aangekomen (ik denk opzettelijk omdat het oplichters zijn bij T-Mobile), en moest daardoor toch mijn contract afbetalen (wat ik dus niet heb gedaan). In dat geval kan je via de verzekering van de TNT de waarde terug betaald krijgen.

Heb je hem via internet of telefonisch besteld? In dat geval is de wetgeving voor koop op afstand geldig en kan je binnen acht dagen het prduct zonder opgaaf van reden retourneren. Neem contact op met de klantenservice hiervoor. Ik geloof dat T-Mobile zelfs een termijn van zeven werkdagen hanteert.

Als je het in de winkel hebt gekocht, dan moet je daar gaan navragen hoe je dit kan oplossen, wees er wel snel bij, want je hebt niet zo lang om dit te herstellen.

[quote:ce8081cb95="Bergbewoner"]Dank voor de antwoorden. In hoeverre is je woonadres nog bepalend? Ik woon op papier in Groningen, maar ben vaak onderweg en heb daar dan geen dekking.[/quote:ce8081cb95]

Dat mogen ze imho nooit als argument gebruiken, het gaat toch om [i:ce8081cb95]mobiele[/i:ce8081cb95] telefonie?!?

[quote:69f1cc53b4="Zerk"]Heb je hem via internet of telefonisch besteld? In dat geval is de wetgeving voor koop op afstand geldig en kan je binnen acht dagen het prduct zonder opgaaf van reden retourneren. Neem contact op met de klantenservice hiervoor. Ik geloof dat T-Mobile zelfs een termijn van zeven werkdagen hanteert.

Als je het in de winkel hebt gekocht, dan moet je daar gaan navragen hoe je dit kan oplossen, wees er wel snel bij, want je hebt niet zo lang om dit te herstellen.[/quote:69f1cc53b4]

Ik probeer zo’n bepaling te vinden in de algemene voorwaarden (op website tmobile), maar kan het nergens vinden. Iemand anders hier ervaring mee?

[quote:234d8ab477="McLoe"][quote:234d8ab477="Bergbewoner"]Dank voor de antwoorden. In hoeverre is je woonadres nog bepalend? Ik woon op papier in Groningen, maar ben vaak onderweg en heb daar dan geen dekking.[/quote:234d8ab477]

Dat mogen ze imho nooit als argument gebruiken, het gaat toch om [i:234d8ab477]mobiele[/i:234d8ab477] telefonie?!?[/quote:234d8ab477]

En dus moet je overal waar je mobiel kunt zijn dekking hebben?

[quote:1434d65780="calvin"]Als eerste zul je melding van je klachten moeten maken bij Tmobile zodat ze de kans hebben het op te lossen. Helaas hoeven de providers geen 100% dekkingsgarantie te geven, is wettelijk bepaald.

Verder kun je proberen aanspraak te maken op coulantie en vragen of ze het contract willen ontbinden, wordt wel meer gedaan als er echt geen ontvangst is.

Succes![/quote:1434d65780]

Ze hebben al een jaar de tijd gehad om het op te lossen, dit hebben ze nog beloofd zelfs in kassa.
Dit kan absoluut dus niet. Het gaat niet om een paar gebieden maar heel erg veel gebieden.
Ze bieden een contract aan maar leveren niet wat men beweerd (vorm van contract breuk).

Volgens mij maakt de nieuwe wet het nu ook mogelijk dat als je niks aan de dienst hebt omdat men niet levert wat men beloofd heeft mag de consument het contract stop zetten, dit is men nu zelfs verplicht. Je contract kan hooguit 1 maand doorlopen nog.

Echter las ik al nieuws niet alle providers dit momenteel in staat zijn alleen voor deze geld dat men dan een fixe boete krijgt.

[quote:655af78820]Heb je hem via internet of telefonisch besteld? In dat geval is de wetgeving voor koop op afstand geldig en kan je binnen acht dagen het prduct zonder opgaaf van reden retourneren[/quote:655af78820]

Dit geld in feite voor alle diensten.
De consument heeft het recht om onder het contract uit te komen, binnen 7 (werk)dagen.
Ze zullen je dan vast wel eerst nog met een andere afdeling (dispatch ofzo) doorverbinden om je proberen te houden als klant.

Volgens de 3G dekkingskaart van T-Mobile moet ik in Hoogeveen zowel binnen als buiten volledige 3G dekking hebben!? Afgelopen Vrijdag de 3GS opgehaald.....Wat denk je, GEEN dekking!!! :x

kan ik hier wat mee bij T-Mobile of moet ik me 2 jaar ergeren dat ik in feite voor niets betaal???

Hier ook dit soort problemen, in Nijmegen heb ik altijd goed bereik (ook 3G). Maar in Groebseek, waar ik woon, alleen maar GSM/GPRS. In de supermarkt wilt ie af en toe wel eens een "Geen service" melding geven, maar voor de rest gelukkig wel GSM/GPRS. Ik ga ook maar even bellen, ik betaal voor 3G bereik en dit wil ik dan ook gewoon in mijn woonplaats hebben. Op de dekkingskaart staat toevallig net mijn straat (6561BW) in het gebied waar ik buiten 3G zou moeten hebben, maar ik heb nog nooit 3G gehad in Groesbeek. Ik snap niet hoe t-mobile zo'n slecht netwerk kan hebben terwijl Vodafone, KPN etc. gewoon goede netwerken hebben. Ze hebben zeker het geld in eigen zak gestoken i.p.v te investeren in het netwerk.

dank mensen voor reacties

Ik maak er tot nu toe op uit dat het mogelijk lijkt onder je contract uit te komen, vooral wanneer je dat binnen 7 werkdagen na aanschaf doet. Ik ga naar T-Mobile bellen om te vragen mijn contract te laten ontbinden en zal daarna mijn bevindingen plaatsen.

Ik stel voor dat anderen dat ook doen, dan hebben we een mooie case gemaakt met voorbeelden.

Mocht iemand verder nog tips hebben dan houd ik me aanbevolen

Overigens speelde vorig jaar deze discussie ook, misschien kan je wat tips en info halen uit die topics.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1825382&highlight=opzeggen#1825382

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1768944&highlight=opzeggen#1768944

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1800626&highlight=opzeggen#1800626

Ben nu met t-mobile aan de lijn. Hopelijk komt er wat nuttigs uit. Mijn adres is net op een stukje van Nederland, waar nou precies geen bereik is. Dan zijn er wel veel van die stukjes in Nederland :P Ze gaan nu een onderzoek beginnen (komt jullie vast bekend voor), ook zou er binnen 1 tot 3 maanden een nieuwe zendmast in mijn omgeving geplaatst worden, het zal mij eens benieuwen.

Ik hoop voor je dat ze het echt doen, maar ik vrees T-Mobile ondertussen kennende dat het gewoon een 'afscheep' smoesje was, om je vooral over de drempel van 7 werkdagen te krijgen. Daarna ben je gewoon volledig het haasje en zit je 2 jaar vast aan ze.