contrast iBook verspingt vanzelf

terwijl ik hier (macosx.nl) wat zit te lezen, veranderd het contrast van mijn iBook automatisch. het beeldscherm is nu 'flets' geworden. 1 keer eerder meegmaakt, na installatie update 10.3.4 (zie ook de draadjes daarover).

Nu uiteraard niets geïnstaleerd (werk nog steeds op 10.3.3 / ook vanwege Rabo-problemen), maar gebeurt ‘uit het niets’, iBook G4 is aangesloten op lichtnet

iemand een idee of ook meegemaakt? na de ellende met G3 iBooks vermoed ik hier ook beginnende beeldscherm-ellende, echter: veel zin in hem (haar?) opsturen heb ik niet zonder dat ik duidelijk weet wat er aan de hand is.

met groet: Viva

ps: met update 10.3.4 werden nieuwe profielen en/of drivers voor de beeldschermkaart geïnstaleerd, deze kunnen nu toch niet automatisch erop worden gezet?
ps2: met een printer ook problemen (print alleen in roze/rood :evil: ) → profiel kan alleen op RGB gezet worden, niet CMYK. enfin: dat apparaat is een Epson-gedrocht… vandaag nieuwe laser printer aansluiten; maar mogelijk heeft e.e.a. met elkaar te maken…? :roll:

dit veranderd niet als je de muis beweegt? het donkerder worden is normaal als je alleen leest en geen toetsenbord of muis gebruikt. kan het ook niet een licht inval zijn?

daan.

> hansenonline: nee dat is het niet, maar mijn nieuwe 'instelling' lijkt daar wel op (verandering in contrast/helderheid) -> er is een grijze waas over mijn beeldscherm gekomen

zappen PRAM en VRAM ook geen resultaat

"Hardware Test CD" al gedraaid?

:innocent:

> Stove Jebs: ja, alles in orde volgens hardware test

Het lijkt me sterk dat het met een OS update te maken heeft. Als je dat toch zou willen checken zou je (theoretisch) tijdelijk met een lagere OS versie op kunnen starten.

> Stove Jebs:

in de 10.3.4 update werden of de Color Sync profielen danwel de drivers voor beeldschermkaart aangepast; ik was ook niet de enige die er last van had.

maar vanochtend niets geïnstaleerd, alleen wat internetten - da’s dus vreemd en aangezien het resultaat hetzelfde is als met die 10.3.4 update ga ik inderdaad maar eens opstarten vanaf CD (10.3.0) en waarschijnlijk een schone installatie uitvoeren als blijkt dat het scherm weer helder is

groet

Misschien overbodige info: het wordt met klem aanbevolen om [b:80ddfadf98]voor[/b:80ddfadf98] het toepassen van iedere (OS) update de volumebevoegdheden te laten herstellen..

:innocent:

> Stove Jebs:

thx, maar in mijn geval idd overbodig: permissies alswel met regelmaat DiskWarrior '-)
ik begin maar eens aan schone installatie ;-(

groet en ‘off’

Over en uit - en succes

8)

offtoppic [quote:31177dcc12="Viva"]zappen PRAM en VRAM ook geen resultaat[/quote:31177dcc12]

hoe zap je dat spul ook alweer??
/offtopic

> iJope:

PRAM: opstarten/herstarten met ingedrukt de toetsen “cmd-opt-p-r”
VRAM: “cmd-opt-n-v”

ingedrukt houden tot je de ~boing~ weer hoort, of als je zeker wilt zijn: tot je hem 2/3 keer hebt gehoord

kijk ff bij http://davespicks.com/writing/programming/mackeys.html#boot

groet

Voor vragen over toetscombo's e.d. gewoon FF naar MacInstruct surfen..

http://www.macinstruct.com/tutorials/

8)