Contribute 3 of rapidweaver

Ik zoek een makkelijk programma 'tje om een simplel website in elkaar te knutselen ( text, foto's en quicktime movies ) Op .mac bieden ze Contribute 3 of rapidweaver aan. Er zit hier een serieus prijsverschil tussen. Welke is beter ? zijn er alternatieven ?

Hmm... heb wel goede ervaringen met rapidweaver. kijk anders even op www.jimdot.tk daar staan al die sites op een rijtje die ik met rapidweaver heb gemaakt. Ze zijn namelijk wel gelikt en dat vindt ik leuk. Contribute 3 weet ik niet eens wat het is moet ik even op google kijken :P.

Volgens mij is RapidWeaver nog veel makkelijker dan Contribute.. naadeel is alleen dat je met contribute veel meer kan uiteindelijk..vandaar ook het prijs verschik denk ik.

Waarom download je niet eerst de gratis demo versie?
dan kun je zelf kijken wat je het prettigst vind

rapidweaver: http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php

Contribute (trial versie): http://www.macromedia.com/software/contribute/

Thanx . Ik heb net de rapidweaver gedownload. De sites die ermee zijn gemaakt zien er mooi uit ! Ik ga er eens mee experimenteren maar ik denk dat Rapidweaver volstaat voor mij. Contribute 3 zal ongetwijfeld meer kunnen, maar veelal maakt het dat weer wat ingewikkelder om mee te werken. Ik zoek iets waar ik snel een aantal dingen mee online kan zetten.

dan lijkt mij rapidweaver ook prima voor jou indd :)

Er is een aanzienlijk verschil: met Contribute kun je sites bijhouden (of laten houden) die gemaakt zijn in bv Dreamweaver of Golive. Contribute zelf is geen echt maakprogramma. RapidWeaver werkt met templates en biedt zo snel aardige resultaten.

Met RapidWeaver kan je echt in vijf minuten zonder enige kennis iets toonbaar inéénsteken!

Hoi,

ik werk al een aardig tijdje met RapidWeaver en ik moet zeggen naar volle tevredenheid.
Je werkt inderdaad met Thema’s en zo her en der vind je mooie/aardige thema’s
soms gratis, soms betaald.

Je kunt de thema’s zelf nog aanpassen, als je verstand hebt van CSS en opmaak.
Gaat best goed.

Je kunt er niet zulke spannende site’s mee maken, dat alles draait en geanimeerde knoppen
alhoewel ik wel 5 flash thema’s heb, die ook nog eens FUNKY zijn :slight_smile:
voor het geld, absoluut de moeite waard.

ondersteund o.a.

photoalbum
quicktime album
Iframe
blog (inclusief podcasting)
contact form (PHP)
file sharing
offsite page
store (om een webwinkel mee te maken)

Ik ben er erg blij mee.

Groeten,

marcel

Ben ook net aan het experimenteren met Rapid Weaver en sta er versteld van hoe eenvoudig het is en hoe goed het eruit ziet. Enige pagina die ik momenteel in gebruik heb is er eentje om een filmpje te delen.Klik maar eens op onderstaande banner :P

@Lexilyn

mooi he werkt dat RapidWeaver…

hoe heb jij eigenlijk jouw avatar zo gekregen?

Marcel

lijkt me vrij simpel. je jat gewoon die i met dat lampje van pixar en je zet je naam daarachter ofzo...

HAHA... bijna... Pixarfilm naar Quicktime met Handbrake, het gewenste stukje QT-film uitknippen, exporteren als afbeeldingenreeks, afbeeldingenreeks openen met Adobe's Image Ready, een laag "Lex" over xar van Pixar leggen en dit voor elke laag, dan heb je dus per afbeelding 2 lagen namelijk de afbeelding zelf en de Lex-laag, telkens de afbeeldingslaag en de Lex-laag samenvoegen. Bewaren als animated gif. Ben me er ondertussen bewust van dat het ook wat eenvoudiger had gekunnen maar hey... alle begin is moeilijk hé :wink: