Control + shift + eject script

Hallo,

Ik heb even een kleine vraag ik gebruik de toetscombinatie Control+Shift+Eject regelmatig op mijn schermbeveiliging toe te passen. Nu moet ik bij het opstarten van mijn Mac constant het wachtwoord intikken wat ik aan de ene kant wel goed vind maar aan de andere kant een beetje irritant. Meestal zet ik mijn Mac aan en loop ik even weg en komt mijn Mac op het inlogscherm terecht. Het nadeel hiervan is dat mijn Mac niet verder start dus zodra ik het wachtwoord van mijn Mac intik en op enter druk gaat het weer verder met opstarten. Is er een manier om een soort script te maken zodat ik nadat ik ingelogd ben automatisch de toetsen Control + shift + eject worden ingedrukt? Want dan haal ik het inloggen gewoon even weg aan het begin. Ik ben trouwens de enige gebruiker van deze Mac.

Hoop dat iemand mij kan helpen. En als dit kan kan iemand mij vertellen hoe.

Over dat probleem met altijd inloggen: probeer eens "automatisch inloggen".

Je kan automatisch inloggen aanzetten en dan wachtwoord aan laten staan.

Daarna kan je in de Applescript Library vinden of je screensaver aan kan zetten. Verder kan je ook een timeout op 1 zetten zo dat na 1 minuut je screensaver automatisch aangaat.

Ik gebruik Command + Option + Eject om in de Sluimerstand te gaan als ik weg ben. En als ik korter dan even weg ben, doe ik Caffeine aan. (En als ik in een vergeetachtige bui terecht kom, dan laat ik Caffeine uit, dan gaat 'ie binnen X aantal seconden op schermbeveiliging.) Zo iets? Of begrijp ik het nou echt helemaal niet?

Ik heb heel lang deze toetscombinatie gebruikt. Nu ik eenmaal gewend ben aan de actieve schermhoeken (>systeemvoorkeuren>Exposé) wil ik niet meer anders. Ik zet mijn muis linksboven in de hoek en klaar, hij springt uit. Werkt heerlijk :)

ik zie het probleem niet helemaal, je wil dat je Mac automatisch inlogt, omdat ie dan helemaal klaar is met opstarten, en als je terug komt dat je dan direct aan het werk kunt?

Duurt het inloggen werkelijk zo lang dan? Je kunt natuurlijk ook je Mac gewoon in sluimerstand zetten (met wachtwoord beveiligd). Dan heb je die opstart tijd niet en kun je je Mac wakker maken zodra je aan de gang wil.

Als je het overigens zo doet als jij beschrijft met een script, dan lijkt het mij bijzonder onpraktisch als je een keer wél bij je Mac zit als ie opstart. Dan is de handel opgestart, wil jij een App opstarten, en knalt ie eerst nog even in screensaver.

Ik sluit mij helemaal bij dr maddox aan. Ik heb ook links boven dat mijn scherm uit gaat. Vind het vreemd dat mensen hun computer willen beveiligen door inlogvensters te hebben en dan vervolgens een script zoeken die het inloggen weer automatiseerd.