Controle paneel voor OS X Server / Webhosting

Ik ben al een tijdje aan het klooien om OS X Server een beetje in orde te krijgen om webhostingaccounts op te krijgen. Toch vind ik het heel erg vervelend dat Apple daar geen goede voorzieningen voor heeft gemaakt. Domeinnamen hosten en FTP werkt helemaal perfect, ik zou het niet simpeler kunnen doen. Maar dan komen er nog een paar dingen bij. Email werkt namenlijk standaard niet goed met meerdere domeinnamen, iets wat wel nodig is. Verschillende dingen geprobeerd, maar nog niet opgelost. Dan hebben we ook nog MySQL. Daarvoor moet ook voor elk pakket eentje voor worden aangemaakt.

Is hier niet een simpel software pakket voor? WebStar vind ik ook een beetje omslachtig. Zoiets als www.cpanel.net bijvoorbeeld. Dat werkt echt perfect op mijn Linux server, maar de OS X versie is nog maar op 93% en duurt nog wel 3/4 jaar voordat die af is.

Weet iemand of daar een software pakket voor is? Of welke (open source) mailserver goed werkt voor meerdere domeinnamen. Dan zou ik dat graag horen. Heb al gezien dat er verschillende mailservers zijn die op mysql basis werken, proftpd doet dat ook als mailserver, dus dan kan ik daarvoor zelf wel een Controle paneel bouwen, of is er al iemand die dit heeft gedaan welke ik zou kunnen kopen?

Het is niet wat je zoekt, maar ik heb de installers voor MySQL, PHP en Apache van [url=http://www.serverlogistics.com]Server Logistics[/url] gebruikt. Deze installers worden standaard geleverd met regelpanelen voor de Systeem Voorkeuren. Je kunt er echter niet veel mee, alleen de services stoppen, starten en herstarten, maar het is in ider geval makkelijker als in de Terminal.

Misschien moet je eens bij hen een balletje opgooien. Vinden ze het een goed idee en gaan ze het misschien bouwen… :slight_smile:

De installers van ServerLogistics zijn welliswaar goed, maar haken op geen enkele manier in op de bestaande tools op de mac. Je zult dan dus ook afscheid moeten nemen van je Apple servertools. Wellicht kun je met Webmin uit de voeten. Ik ben er ook nog niet echt gelukkig van geworden, want vooral Apache kan lastig gaan doen als je hem via Webmin beheert.

iTools is mooi, maar weer niet erg gratis en voor niks. Kortom: het blijft een beetje tobben.

Ik vind persoonlijk iTools ook niet zo'n mooie oplossing. Zijn er misschien mensen hier die over de kennis beschikken om eventueel zo'n ding te bouwen, eventueel betaald.