Controller Mac xbox vs PS vs logitech

Welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ook niet bij Amazon.de.

Ik zoek voor mijn zoon een controller vnl voor Lego games en evt Steam games op de Mac.
Het boeit ons niet welk merk/type, maar ik zou er niet tegen kunnen als bepaalde controller ineens niet ondersteunt wordt bij bepaalde game. De ene site prefereert xbox controller terwijl Mac PS3/PS4 controller zo ‘pakt’ en de ander site zegt Logitech F310.

Vorig jaar kocht ik een Steelseries Nimbus. Er stond een Mac logo op, dat het op de Mac zou moeten werken, maar Lego games ondersteunt die niet. Een beetje zonde van de 50 euro, al werkt het perfect op Apple TV. Maar ik had het willen combineren met Apple TV. Nu wil ik max. 20 euro hier aan uitgeven. Bedraad of niet?
Werkt een ‘merkloze’ controller voor PS3/PS4 wel of niet op de Mac?
Werken alle USB aftreksels van PS3 wel gewoon goed op de Mac?
Maar welke gamepad is te aanbevelen voor max 20 euro?

Probeer eens een joystick mapper om de toetsen van je controler te “mappen” op de toetsenboard knoppen.

Zelf gebruik ik zo’n soort tooltje onder windows 7 op mijn Mac, maar ze zijn er ook voor OSX.

http://www.backwardscompatible.co.uk/using-your-dual-shock-4-controller-on-a-macbook.html

Dank voor de tip en gedaan. Sommige spellen lopen niet lekker, ik duw zo’n stickje omhoog en dan gaat het spelfiguur juist naar beneden/achteren in plaats van omhoog/naar voren…

Het kan aan de kwaliteit van de controller liggen.
Zelf gebruik ik de originele playstation 4 controler en dat werkt 100% zoals je zou verwachten.

Probeer het eens te mappen op andere toetsen,het d-pad (pijltjes) bijvoorbeeld

Yep, ik heb alles geprobeerd.
Zou kunnen dat het aan type controller MFi ligt,
Lego (Feral) zegt MFI controllers niet te ondersteunen.

Kan zijn dat de iphone controlers net iets anders werken dan traditionele controllers.

Als je budget wat krapper is is zou ik een 2e hands ps3 controler of namaak ps4 controler kopen en dat proberen.