Converteerscript mp3 > aiff

Ik heb al flink lopen zoeken naar een Applescript of Automatorscript dat een hele map mp3's kan converteren naar aiff. In de standaardfuncties van Automator zit het niet en het pakketje Quicktime scripts op de Apple site zit het ook niet. Bij 3rd party ontwikkelaars van Automator kon ik ook nix vinden. Anyone?

Dat je zoiets niet kunt vinden, vind ik eigenlijk niet zo gek. Ik kan ook niet zo 1-2-3 verzinnen waarom je dat zou willen...

iTunes! Preferences import op AIFF. En dan gewoon alle nummers selecteren en op convert klikken.

Proost Martini. Tuurlijk kan het met iTunes! Ik gebruik het te weinig. Tikje omslachtig maar wel het doel bereikt. Thanx!

QTamateur is een handige Batch-export tool voor QuickTime. Je kunt hiermee een lijst met films of muziek in 1 keer exporteren naar het formaat van jouw keuze.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26937

[quote:65da5fbd5d="stolichnaya"]Proost Martini. Tuurlijk kan het met iTunes! Ik gebruik het te weinig. Tikje omslachtig maar wel het doel bereikt. Thanx![/quote:65da5fbd5d] Vergeef me mijn nieuwsgierigheid, maar waarom wil je eigenlijk mp3 naar aiff converteren? Het enige dat zoiets oplevert zijn 10x zo grote bestanden die nog steeds dezelfde kwaliteit hebben als de mp3-bestanden.

[quote:78b692f5fb="Esquare"][quote:78b692f5fb="stolichnaya"]Proost Martini. Tuurlijk kan het met iTunes! Ik gebruik het te weinig. Tikje omslachtig maar wel het doel bereikt. Thanx![/quote:78b692f5fb] Vergeef me mijn nieuwsgierigheid, maar waarom wil je eigenlijk mp3 naar aiff converteren? Het enige dat zoiets oplevert zijn 10x zo grote bestanden die nog steeds dezelfde kwaliteit hebben als de mp3-bestanden.[/quote:78b692f5fb] Sommige software waarbij je ergens muziek kunt invoegen accepteert geen MP3 als bronmateriaal. Dan kan je dus een AIFF nodig hebben, ook al wordt het materiaal weer net zo samengeperst in het uiteindelijke filmpje oid.

@ unSOUND: Thanx! @ Esquare: Simpel. Soundtrack lust geen mp3's.

[quote:eeb4e7d1b5="stolichnaya"]@ Esquare: Simpel. Soundtrack lust geen mp3's.[/quote:eeb4e7d1b5] Wat suf. Dus dat programma kan wel mp3's afspelen, maar niet editen?

Inderdaad suf. Logic converteert wel automatisch mp3 naar aiff als je een mp3 wil importeren. En Soundtrack zou dat niet doen? Vreemd. Ik vind de bestandsuitwisseling tussen de iApps onderling eigenlijk goed waardeloos. Om het beter te krijgen moet ik de boel weer upgraden Logic Pro 6.4.3 naar 7.1.1 en GarageBand 1.1 naar 2.0 of verder en dat kost weer geld. Ik blijf niet aan de gang... :(