Cookies meldingen ALTIJD uit

Ik ben het zo beu, he! De sites waar ik toch met enig regelmaat op terugkom, tonen elke keer weer cookies-banners die ik gewoon wegklik, soms is er dan vertraging of gaat de site herladen. Beestaat er een plug-in, extensie of zo om die kop in te drukken?

En dan evt. weer cookies wissen wanneer ik die website verlaat, maar dat doet Safari toch automatisch al.

En dan evt. weer cookies wissen wanneer ik die website verlaat, maar dat doet Safari toch automatisch al.
Ja, dat is dan ook precies de reden dat je het elke keer opnieuw mag doen.

Heb je een reden om je cookies telkens te wissen, als je er toch regelmatig terugkeert?

Wellicht kan je in Safari, net als in Chrome, wat spelen met welke sites wel en niet je cookies mogen/moeten bewaren als je er zo over hypert?

Ik doe niks automatisch…

Ik bedoel, ik klik die cookies meldingen weg (akkoord, OK, sluiten of whatever) en dan moet safari onthouden dat ik die websites akkoord heb gegeven over cookies, maar hij lijkt alles te zijn vergeten als ik weer op safari kom en waarbij ik alles weer weg kan klikken. Andere browsers zijn geen optie voor mij.

Bepaalde websites mag Safari voor altijd onthouden over de cookies, zodat ik die koekjes-banners niet meer zie. Maar hoe? En nee hoor, ik ben niet hyper, ik wil gewoon minder herhaaldelijk koekjes-banners hoeven te wegklikken.

En ik kan niet vinden waar ik kan instellen welke websites het voor altijd mogen onthouden.

Er is niet bijster veel dat je kan instellen in Safari nee(*).

Maar het lijkt dus bij jou inderdaad een Safari-probleempje te zijn, want die cookies moeten toch wel bewaard blijven.

(*) Die voorsprong die Safari ooit had op andere browsers hebben ze wat mij betreft allang verspeeld. Ik gebruik het met veel plezier al jaren niet meer.

Of het kan komen doordat ik op 3 macs (alles met zelfde iCloud ID) en iPhone werk. Dus dan zou men dit ook kunnen synchroniseren. Maar er bestaat dus geen extensie dat cookies-meldingen altijd accordeert en banners vervolgens onzichtbaar houdt?

Niet dat ik weet. Zeker niet voor Safari i.i.g.

Ga hier eens grasduinen: https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/nl

en

https://apple.stackexchange.com/questions/221568/how-to-auto-accept-cookies-notifications-as-mandated-by-eu-law

Vanwaar [quote=“svs, post:4, topic:254942”]
Andere browsers zijn geen optie voor mij.
[/quote] ?
Ik kan me zeker voorstellen dat je geen Chrome wilt (want van Google). Maar in bijv. Firefox kun je heel veel zelf instellen. Misschien toch eens naar kijken?

Of Brave

Dan heb je het beste van twee werelden.

Ik gebruik Hush voor safari werkt erg goed.

Werkt wel alleen onder BigSur en hoger