CooKoo horloge

Beste mensen,

Hierbij open ik een discussie topic over het [url=http://cookoowatch.com]CooKoo horloge[/url]. Ik heb deze vandaag een aangeschaft en ben er heerlijk mee aan het rommelen. Graag hoor ik van andere hun bevindingen en dergelijke.

[img]/uploads/community/343f5143437bf0cd2888fc3126f5b22922343427_0.jpg[/img]

[img]http://www.connectedevice.com/product_images/uploaded_images/pictoicon-20121213.png[/img]

Werkt het ook als je een notificatie van Whatsapp of een andere app binnen krijgt?

Op het moment werkt alleen dit:

Melding gebeld worden
Melding gemist gesprek
Agendaitem
Lege batterij telefoon
Facebook bericht of melding

De rest staat er wel in als test maar hebben ze nog niet af. Dit komt wel. Aangezien Facebookmeldingen er ook in zitten neem ik aan dat ze Whatsapp ook mee zullen nemen uiteindelijk.

Cool. Krijgen we ook jouw bevinden te horen NickNack? ;)

Mijn bevindingen zijn op dit moment nog niet al te goed. Maar dit horloge zit qua software op de iPhone nog in de 'beta' fase. Je kunt het horloge vanuit het programma testen, en dat is allemaal werkelijkwaar subliem. Maar nu moet hij het nog echt doen.

Zo is het nu ook dat wanneer je gebeld wordt het horloge een keer piept en trilt. Ik zou graag zien dat hij dit blijft doen zolang je telefoon overgaat.

Maar alle opties die nu nog test opties zijn worden beloofd op korte termijn te werken.

Cool!
Is hun site ook in beta (down) of ligt het aan mij?

Dat is een cool Horloge:lol:

Hoe werkt de vibratie van dit ding? Is dit goed merkbaar?

Ik moet zeggen dat hij op het moment knap nutteloos is... Maar de functies die ze beloven, als die gaan werken, zijn subliem...

Na de CooKoo een paar dagen in gebruik te hebben kan ik officieel melden dat de software voor het horloge inderdaad nog niet af is. Je hebt er op het moment niets aan, want het ding kan geen verbinding behouden. En ik ben hier niet de enige in.

Het blijkt dat de verbinding op het moment nog wakker gehouden moet worden, dit wordt verholpen met een update, maar die is er nog niet.

Gaat bij jou dus niet elke 10 minuten de telefoon, dan blijft ie niet verbonden.

Ik zie trouwens ook niet in waarom de groene $249.99 moet kosten en alle andere kleuren $129.99. Beetje vreemd hoor. :slant:

De groene is een limited edition, de kleur van kickstarter.

Jullie krijgen een update zogauw het horloge een software update gehad heeft. Dit zou begin Januari moeten gebeuren...

We zullen zien.

Dat is een beetje het gevaar met kickstarter 'bedrijfjes'.
Je vertrouwen moet wel heel groot zijn.

De kans dat iets als dit na een jaar volledig doodgebloed is, is levensgroot aanwezig.
En daar sta je dan met je mooie horloge om je pols.

Ik snap ook niet helemaal waarom een horloge als dit al op de markt gebracht wordt, als de boel echt nog helemaal niet af is. Het gaat niet om 15 euro, maar om een serieus bedrag.

Als ik het zo eens merk, wacht ik liever tot de Pebble er is. Eerlijk gezegd heb ik daar meer vertrouwen in en is de functionaliteit (er vanuit gaande dat het ook werkt) wel groter.

De Pebble heb ik ook besteld toen inderdaad. Wanneer die eindelijk verscheept wordt krijg ik die binnen.

Persoonlijk vind ik het leuk om zulke bedrijfjes te 'helpen', plus dat ik het leuk vind om wat spulletjes te hebben die niet iedereen heeft. Iets aparts.

De Pebble moet subliem gaan werken en wordt ook méér dan uitgebreid getest op het moment. (Kan niet wachten totdat ik hem binnen heb). Maar de CooKoo heeft dus blijkbaar (laatst uitgepluisd) een foutje in de software. Je hebt blijkbaar een Bluetooth API die gebruikt kan worden om iets 'wakker' te houden, en dat zijn zij vergeten om het zo maar te zeggen...

[quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/cookoo-horloge#post-2508861 time=1357283956]Dat is een beetje het gevaar met kickstarter \'bedrijfjes\'.

Je vertrouwen moet wel heel groot zijn.

De kans dat iets als dit na een jaar volledig doodgebloed is, is levensgroot aanwezig.
[/quote]
Die kans heb je bij ieder product en bij ieder bedrijf, zelfs bij Apple (reden waarom developers lang niet altijd blij zijn met Apple).

Ach,

Als ze gebruik maken van die Bluetooth API behoudt hij zijn verbinding, en wanneer SMS en Mail dan ook nog werkt (andere fabrikanten hebben dit al, dus lukt ze wel), is het werkelijkwaar een geweldig ding.

Nou, de update is er en verhelpt wel het verbindingsprobleem. Hij blijft verbonden.

Maar…

Nog steeds, na een kwartier of zo luistert het horloge gewoon niet meer. Hij blijft verbonden maar hij meldt gewoon niets. Dit doet hij pas weer wanneer het Cookoo programmaatje weer een keer gestart wordt.

Dus nog steeds…

Volledig nutteloos.

Hoe is het inmiddels met dit ding? Werkt hij nog steeds niet en is dat bij allemaal zo, of alleen die van jou? Ik zie er één op Marktplaats staan voor zeker 50 euro minder dan de retail prijs en dat wil ik nog wel overwegen… Heb nu geen horloge, zou deze graag willen proberen (ondanks alle problemen).