CoolEdit Pro

Een paar kennisen van mij zijn zo ongelukkig een Windows machine te hebben..

Gelukkig voor hun is er wel een errug cool audio programma beschikbaar…

CoolEdit Pro…

Wie-o-wie weet er een vergelijkbaar programma dat onder OS X draait??
Ik heb Peak al geprobeerd, naja, das wel aardig, maar ik vind CoolEdit echt top.

We hebben het programma ook in de studio van de radiozender waar ik werk, en vooral tijdens de uitzending is het nogal eens handig om jingles even te bewerken enzo.

Dit programma kan alleen veel meer dan dat.

Ik heb de makers al gemaild, maar die zaten een beetje dat ze het een keer hadden geprobeerd met VPC 1 en 2 ( :expressionless: ) maar dat was geen succes.

Dus raden ze mij SoundEdit aan. Die ik tot voor kort (overstap naar Jaguar) ook nog gebruikte.

Tegenwoordig gebruik ik SoundStudio, maar die komt ook nog niet in de buurt van CoolEdit (helaas)…

Welk(e) programma(s) voor Mac zijn vergelijkbaar met CoolEdit Pro???

Meer info over CoolEdit is hier te vinden.

Ik neem aan dat je een mulitrack-editor zoekt. Op dit moment is er nog niet veel keus voor OS X, maar Deck 3.5 van Bias of Steinberg's Nuendo zijn prima bruikbaar. Over niet al te lange tijd komt Digidesign's ProTools uit voor OS X, en dan heb je toch wel de editor der editors in huis (daar haalt cool edit het niet bij) Klein minpuntje; Digidesign software werkt alleen met eigen hardware; je zit dus vast aan een geluidskaart van Digidesign. Er is een gratis versie van ProTools die zonder extra hardware draait, maar die zal (de eerst komende tijd) niet uitkomen voor OS X. Aan deze gratis versie zitten een 2 beperkingen; maximaal 8 monosporen (dus 4 stereo), en support voor third party-plug ins is uitgezet. (er zijn patches voor om die optie weer aan te zetten, maar die zijn niet geheel legaal...) Ik vind het overigens helemaal niet erg om ProTools in OS 9 te draaien; werkt prima en is uiterst stabiel.

Niet voor OSX? hallo?????

kijk een keertje op OSX audio

[quote:d637f4e7e3="MacAttack"]Niet voor OSX? hallo?????

[/quote:d637f4e7e3]

MacAttack, als je opmerking op mijn post slaat, zul je na goed lezen en zoeken (ook op OS X audio) vinden dat er weinig multitrackeditors voor OS X (want daar heb ik het over) zijn. Wel een aantal beta’s, naast de app’s die ik eerder noemde, maar da’s wat anders als “finals”.
PT6 wordt nog niet uitgeleverd (vernomen van de importeur), en van de gratis PT-versie voor X is al helemaal geen sprake.

Graag iets construktievere bijdrages…