coolpix 995 uitgeleend en is kwijt.. wat is hij waard?

pfff heb ik net een nieuwe D70 besteld,.. wil ik mijn coolpix 995 verkopen.. heeft mijn broer hem geleend.. laat hem in een taxi in stockholm liggen.. wat moet ik daar nou mee? tss..

nou volgende vraag… ik ga het via verzekering regelen camera is 3 jaar oud.
iemand enig idee wat ik er voor terug krijg.

[u:1fc115c4bf]camera + tas + sandisk 128CF card + 2x accu[/u:1fc115c4bf]

camera staat op naam van mijn vaders bedrijf,. die gaat het nu via zijn verzekering regelen,…
maar het moet toch eigenlijk via de WA verzekering van mijn broer?

grtz HS-L

De vraag is niet wat je terug krijgt, maar of je wat terug krijgt! Maar, claimen is natuurlijk altijd de moeite waard. Wie niet waagt, wie niet wint. Wat je broer(tje) wel kan doen uiteraard, is aangifte bij de politie in Stockholm. Van 'diefstal'. Tja, leugentje om bestwil kan nooit kwaad. Er is immers ook niet sprake van een eerlijke vinder! Of heeft hij het taxi-bedrijf nog niet gebeld? Kan je ook nog proberen.

heeft al aangifte gedaan,.. heb hem maar kort gesproken,.. papieren liggen bij mijn ouders.. bel ik morgen nog even.

taxi maatschappij heeft geen zin het was namelijk een illegale taxi.
en hij heeft midden in de nacht nog de halve stad afgezocht maar
de taxichauffeur niet meer gevonden. :frowning:

nah ik ben allang blij dat als ik iets terugkrijg,…
maar ja is jammer want binnenkort zou er iemand langskomen om te kijken
of hij hem wilde kopen… en die had er met wat extra’s nog behoorlijk wat voor
over, maar ja of de verzekering dat ook heeft dat is maar de vraag.

Als hij "zakelijk" geregistreerd staat in ieder geval NIET tegen de verzekering gaan zeggen dat je broertje hem heeft verloren, of bij hem geklauwd is.

Anders via zijn aansprakelijkheids verzekering claimen.

[quote:a48956d3d8="BlueRose_76"]Als hij "zakelijk" geregistreerd staat in ieder geval NIET tegen de verzekering gaan zeggen dat je broertje hem heeft verloren, of bij hem geklauwd is.[/quote:a48956d3d8]

waarom niet?

Een nikon 995. Een heel goede camera voor die tijd. Met de beroemde draailens en fantastische macro. Deze camera is alweer een tijdje uit de produktie. Dus ik denk dat je er niet te veel voor terug krijgt, je mag van geluk spreken als je er 75 euro voor krijgt. Maar ik persoonlijk zou er niet op rekenen.

Op www.fotoapparatuur.nl staan er twee: vraagprijs €325 en €350. Lijkt me een beetje veel... €250 is realistisch. Ik zou gewoon de nieuwprijs opgeven of bij een goede fotozaak vragen wat zo'n camera doet en dit doorgeven aan de verzekering.

[quote:30cd16ef3a="HS-L"]pfff heb ik net een nieuwe D70 besteld,.. wil ik mijn coolpix 995 verkopen.. heeft mijn broer hem geleend.. laat hem in een taxi in stockholm liggen.. wat moet ik daar nou mee? tss..

nou volgende vraag… ik ga het via verzekering regelen camera is 3 jaar oud.
iemand enig idee wat ik er voor terug krijg.
[/quote:30cd16ef3a]

Je vroeg watie waard was, niet hoeveel je van de verzekering gaat krijgen. 990’s en 995’s zijn onbetaalbaar, want veruit de beste macro-digi’s. Nooit verkopen dus.

Je mag denk ik blij zijn als je een paar honderd euri van de verzekeraar krijgt. Gezien de ouderdom zou het me zelfs niks verbazen als je helemaal niet meer uitkeren :frowning:

henk

[quote:cd04357d0c="HS-L"][quote:cd04357d0c="BlueRose_76"]Als hij "zakelijk" geregistreerd staat in ieder geval NIET tegen de verzekering gaan zeggen dat je broertje hem heeft verloren, of bij hem geklauwd is.[/quote:cd04357d0c]

waarom niet?[/quote:cd04357d0c]

Of werkt je broertje bij je vaders bedrijf?

[quote:805248de5c="Waterman"]Of werkt je broertje bij je vaders bedrijf?[/quote:805248de5c] nope... ik had het vermoeden dat het idd via zijn wa verzekering moest lopen. mijn vader dacht alleen dat het anders moest.. ga hem toch ff op de hoogte stellen.

en wat jammer is dat ik hem waarschijnlijk zou gaan verkopen voor 450 euro…
(met een flits beugel en flits-sync kabel)

450 euro voor een camera die allang uit produktie is. Een beetje aan de hoge kant. Weet je wat voor camera je tegenwoordig koopt voor 450 euro.

In elk geval houdt de verzekering rekening met (wat zij noemen) normale afschrijving. Voor een camera van 3 jaar oud blijft er dan denk ik niet veel over :cry:

Verzekeringsmaatschappijen zijn zeer afkerig van claims waarbij familie in het spel is. Ooit gehoord dat WA verzekeringen hier zelfs uitzonderings clausules voor in de polis hebben staan. Kan dat overigens niet zo snel controleren.

[quote:eb6e48a8d8="tasso"]450 euro voor een camera die allang uit produktie is. Een beetje aan de hoge kant. Weet je wat voor camera je tegenwoordig koopt voor 450 euro.[/quote:eb6e48a8d8]

ehm ja… maar er zit wel een flits beugel met sync kabel bij die tweedehands nog ongeveer 150 euro waard is.
:slight_smile:
en er zit een extra accu t.w.v. 60 euro bij + 128 mb kaart e.d.

bij elkaar is 450 euro gewoon een goede prijs voor de hele set.
maar ja. zonder camera is het lastig verkopen.

ik hoorde net weer van iemand dat de verzekering verplicht is je het bedrag uit te keren wat de camera op dit moment ongeveer waard is. en dat je bezwaar kan indienen als het te weinig is en voorbeelden ervan hebt dat de huidige tweedehands prijs hoger ligt.
daar hoop ik dan maar op.

misschien een tip voor de verzekering voor volgende keer.. ik heb zelf een electronica verzekering, daarbij krijg ik de eerste 5 jaar de nieuwwaarde van het product terug.. dus dat is wel een prettige gedachte in de computerwereld waarbij al die dingen zo snel hun waarde verliezen.. Heb toen ook meteen nagevraagd of mijn digi-camera er ook binnen valt wanneer ik deze mee neem op vakantie, en ze zeiden ja :)

[quote:235bd59425="HS-L"][quote:235bd59425="tasso"]450 euro voor een camera die allang uit produktie is. Een beetje aan de hoge kant. Weet je wat voor camera je tegenwoordig koopt voor 450 euro.[/quote:235bd59425]

ehm ja… maar er zit wel een flits beugel met sync kabel bij die tweedehands nog ongeveer 150 euro waard is.
en er zit een extra accu t.w.v. 60 euro bij + 128 mb kaart e.d.

bij elkaar is 450 euro gewoon een goede prijs voor de hele set.
maar ja. zonder camera is het lastig verkopen.

ik hoorde net weer van iemand dat de verzekering verplicht is je het bedrag uit te keren wat de camera op dit moment ongeveer waard is. en dat je bezwaar kan indienen als het te weinig is en voorbeelden ervan hebt dat de huidige tweedehands prijs hoger ligt.
daar hoop ik dan maar op.

:)[/quote:235bd59425]

Ja ik twijfel eraan of je 450 euro had kunnen krijgen voor een bejaarde camera.
Maar hé het is wat de gek ervoor geeft.
Ik in ieder geval niet
Ik heb zelf mijn canon 1ds en 10d apart laten verzekeren.
Maar in de regel krijg je gewoon de dagwaarde terug.
Het zou wel heel mooi zijn als je met een tweedehands prijs die toch meestal hoger is dan de dagwaarde, van de verzekering een te hoge vergoeding krijgt.
Je weet hoe ze zijn he, premies incasseren ze razendsnel maar uitbetalen kan hhhheeeellll lang duren.
Ik hoor graag van je hoe het is afgelopen.

ik hou jullie op de hoogte!

ga nu de verzekering bellen…

nou wordt helemaal een mooi verhaal nu..

is hij nieteens wa verzekerd… nah… pfffffffff

:sealed:

[quote:baebd203ec="tasso"]Ja ik twijfel eraan of je 450 euro had kunnen krijgen voor een bejaarde camera. Maar hé het is wat de gek ervoor geeft. Ik in ieder geval niet[/quote:baebd203ec]

voor de camera alleen had ik nooit 450 euro kunnen krijgen…
maar die flitsbeugel + kabel zijn nergens meer te krijgen, maar wel noodzakelijk
als je een 995 wil gebruiken in de studio met studioflitsers. :slight_smile:

[quote:9c5c15419f="HS-L"][quote:9c5c15419f="tasso"]Ja ik twijfel eraan of je 450 euro had kunnen krijgen voor een bejaarde camera. Maar hé het is wat de gek ervoor geeft. Ik in ieder geval niet[/quote:9c5c15419f]

voor de camera alleen had ik nooit 450 euro kunnen krijgen…
maar die flitsbeugel + kabel zijn nergens meer te krijgen, maar wel noodzakelijk
als je een 995 wil gebruiken in de studio met studioflitsers. :)[/quote:9c5c15419f]

Waarom zou je in godsnaam een 995 voor studiowerk willen gebruiken