Copy Control Technology

Vandaag een nieuw cdtje gekocht!; Blue Note Trip. Op de achterkant staat een mooi logootje met de tekst "This disc contains copy control technology". Ik moest even slikken toen ik dat las, kon ik hem nou niet in iTunes importeren???? Maar gelukkig heeft deze geweldige kopieer beveiliging geen effect op een mac! Weer een reden om nooit meer naar een PC te kijken. Als ze er nu maar niet achterkomen... Dus niet te veel door vertellen hè!

nou ik heb zojuist twee cd singles gekocht van Radiohead:

2+2=5 (cd one)
2+2=5 (cd two)

cd 2 kon ik gewoon importeren in iTunes maar cd 1 is niet zichtbaar in iTunes. wel vreemd dat 2 wel importeerbaar is en 1 niet, je zou denken dat juist twee het niet zou doen omdat ze erachter waren gekomen dat 1 het wel deed… maar ja mooi kut dus, ik wil ze op mijn iPod hebben!

Veel kopieerbeveiligingen lijken niet te werken op een Mac (erg hè? :-P).

Situaties die ik tot nu toe heb meegemaakt;

CD van Celine Dion die een vriendin niet om kon zetten naar MP3 voor eigen gebruik in iTunes (voor Windows). Op de Mac prima te rippen en daarna gewoon af te spelen op haar Wintendo.

DVD van Najib Amahoela. Vriend gaf aan dat al twee Wintendozer een kopie hadden willen maken, hij wilde zelf een directe rip op zijn harddisk. Met DVD backup no problem en hij kan 'm nu gewoon vanaf zijn Wintendoos afspelen vanaf de harddisk.

CD/DVD van Rene Froger. Hele handel zitten rippen voor iemand waarvoor ik al zijn eigen CD’s om aan het zetten ben naar AAC. Had de hele CD en DVD netjes tot AAC geript en bij het opbergen van de CD’s in het doosje zag ik ineens achterop staan: “This CD is copy protected”, geen centje pijn.

Ga vooral zo door! :stuck_out_tongue: Ik vind het een kwalijke zaak dat mensen die netjes een CD kopen niet eens een kopie voor eigen gebruik kunnen maken. Soms is het zelfs zo erg dat het origineel het niet eens doet op bepaalde spelers, met name auto-CD-spelers of discmans.

Dit is ook voor het eerst dat een cd met copy control bij mij problemen geeft.. en dan nog wel met mijn favoriete band! :x

Wat zijn naast iTunes nog goede programmaatjes om nummers van een cd te extracten? ik baal ervan, ik wil die nummers op mijn iPod hebben!

tja bij gebrek aan heb ik helaas terug moeten vallen op een pc applicatie die ik vroeger vaak gebruikte: easy cd extractor. werkt nog steeds feilloos! jammer dat het alleen op pc draait