copy controlled cd's

argh, heb ik netjes de cd gekocht wil ik de nummers op mijn shuffle zetten en kan ik ze op geen mogelijkheid op mijn computer krijgen, dan toch maar weer downloaden? of heeft iemand een oplossing?

Wat gebeurd er?

Probeer in iTunes te importeren, lukt dat niet, dan kan je proberen de nummers vanaf de CD naar je hardeschijf te slepen, en dan in iTunes te inporteren... :?

als ik het probeer te importeren met itunes loopt hij vast, of hij begint gewoon niet met importeren, ik heb de nummers ook al met andere programma's proberenn te openen maar die lopen ook allemaal vast. Op zo'n cd die je koopt staat een programma'tje waarmee je de cd dan gewoon op je computer kan afspelen, maarja dat hoeft van mij niet ik wil die nummers graag op mijn shuffle hebben...

[quote:1374f775de="Rickje"]Probeer in iTunes te importeren, lukt dat niet, dan kan je proberen de nummers vanaf de CD naar je hardeschijf te slepen, en dan in iTunes te inporteren... :?[/quote:1374f775de]

dat naar de de harde schijf slepen lukt dus ook niet…

Maar wat lukt er niet...? Krijg je nog iets van een foutmelding ?

Belachelijk gewoon! Koop je zo'n dure CD, kan je hem niet eens fatsoenlijk afspelen op je mp3 speler! Dit spoort downloaden gewoon aan! :cry:

[quote:3a3ab6eb6c="unSOUND"]Maar wat lukt er niet...? Krijg je nog iets van een foutmelding ?[/quote:3a3ab6eb6c]

met alles wat ik al geprobeerd heb krijg ik niks van een foutmelding ofzo iets, of het programma loopt vast of er gebeurt gewoon helemaal niks…

ik heb al wel wat op internet proberen op te zoeken maar het lijkt bijna hopeloos, ik vind het erg jammer ik koop de cd gewooon legaal en kan de nummers dan niet op mijn shuffle zetten, maarja opzich werkt die beveiliging dus wel maar iets te goed…

Verwijderd

Voor de zekerheid: Je werkt op een Mac en hebt OSX (versie?) en iTunes v4.9. In de 'Voorkeuren' heb je bij 'Importeer' MP3 of AAC gelselecteerd. Je schuif de cd erin en het importeren begint vanzelf. Zo niet dan kun je dat ook in de Voorkeuren instellen of onder 'Geavanceerd' in de menubalk via 'Converteer selectie naar xxx' doen. Wel even de nummers van de cd selecteren. Ik heb er nooit problemen mee, ook niet met de zgn 'Copy Control' cd's.

Heb je een Mac of een Windows machine? Welk icoontje van welke copy control staat er op het hoesje?

Hart onder de riem: Voel je niet schuldig om de CD terug te brengen naar de winkel, en de CD te downloaden ergens. Vertel ze maar dat ik het gezegd heb. "jamaar draaischaap zei..." :D

Ik had een CD die niet draaide in mijn DVD speler, omdat 'ie “niet te kopieeren” zou zijn.
De kopie (die prima te maken was) deed het wel.
Da’s toch te zot voor woorden?

Semmm,

Als er zo’n programma op staat zijn er ook muziek bestanden te vinden!! Meestal staat er een verborgen mapje met MP3-bestanden op (echt waar, ik heb het wel eens gezien). Bespaart je de moeite van het rippen, want dan hoef je ze alleen maar te copy-en.

Belangrijk is of je een Mac of een PX hebt… Op een Mac lukt het importeren namelijk vaak wel!

Ik zou de CD terugbrengen naar de winkel en 'm downloaden....

Om welke CD gaat het eigenlijk?? Dan kunnen anderen hier ook eens naar kijken. Ik kan me niet voorstellen dat het niet werkt. Alle beveiligingen zijn in principe te misleiden. Ik denk dat er iets met je instellingen is, maar dat is pas uit te zoeken wanneer je MEER info geeft

Ik doe het meestal anders: CD-speler met een verloopkabeltje op de microfooningang van de PC (ik moet nog switchen :cry: ), en dan met geluidsopname software de hele cd opnemen. Daarna de tracks apart uitknippen en op je Shuffle zetten.

Werkt altijd: er is maar 1 manier om dit te bestrijden: geen CD’s meer uitgeven :stuck_out_tongue:

@reposte: Dat is wel heel omslachtig en behoorlijk slecht voor de muziekkwaliteit (clipping, ruis etc). Maar ja, met 15 jaar draai je waarschijnlijk of muziek waar dat niet voor uitmaakt, of op een apparaat waar dat niet voor uitmaakt :P En je hebt tering veel werk aan het handmatig uitknippen en benoemen van je tracks etc. (CDDB trackinfo is eigenlijk een must en die wordt zo niet automatisch verwerkt)

Voorkeur: softwarehack
Optie 2: afplakken copy-control-segment met plakband

[quote:7b350f73fe="Martiniman"]Dat is wel heel omslachtig en behoorlijk slecht voor de muziekkwaliteit (clipping, ruis etc).[/quote:7b350f73fe]

Als je een fatsoenlijk kabeltje hebt heb je helemaal geen ruis…

[quote:7b350f73fe=“Martiniman”]Maar ja, met 15 jaar draai je waarschijnlijk of muziek waar dat niet voor uitmaakt, of op een apparaat waar dat niet voor uitmaakt :P[/quote:7b350f73fe]

Mijn favoriete muziek is Kraftwerk, gevolgd door Bots, Beatles e.a.d. waar ruis wel degelijk uitmaakt!

[quote:7b350f73fe=“Martiniman”]En je hebt tering veel werk aan het handmatig uitknippen en benoemen van je tracks etc. (CDDB trackinfo is eigenlijk een must en die wordt zo niet automatisch verwerkt)[/quote:7b350f73fe]

Daar heb je een punt…

ik zit hier met hetzelfde probleem. een cd geleend van een maat van me (Blue Note Trip - Jazzanova) en op de windows-pc (m'n combo is stuk) kan ik hem alleen afspelen met de te installeren player. Niet te importeren dus. Naja, dit was dan niet m'n eigen uitgave dus dat is nog te overzien, maar gister zag ik de Platinum-3cd van BlueNote (die nieuwste dus, ben verder geen expert in deze muziek) en daar stond op de achterkant iets over beveiliging etc. Daarom heb ik die op het laatste moment alsnog niet gekocht, terwijl ik hem zéker had gekocht als ik hem op m'n ipod had kunnen zetten. ERG SCHEEF MENSEN! Weet iemand trouwens of die 1cd-versie ook beveiligd is? Daar stond het namelijk niet op, maar ik wilde het er niet op gokken.

[quote:e5946536e7="reposte"] Mijn favoriete muziek is Kraftwerk, gevolgd door Bots, Beatles e.a.d. waar ruis wel degelijk uitmaakt! [/quote:e5946536e7]

Tja, 15 en van plan om te switchen, dan had ik kunnen weten dat je dan ook wel serieus met muziek bezig zult zijn :wink: