Copy-protected CDs iPod-incompatible (?)

Reuters: [quote:63cb1ef9a4]Aiming to curb piracy, labels like Sony BMG, which released both records, are rolling out copy-protected albums in the United States, which let users make three exact duplicates of a CD, and store files on a PC in Microsoft Corp.'s Windows Media format.[/quote:63cb1ef9a4]

In een artikel op Reuters wordt melding gemaakt van 't feit dat er op de nieuwere muziek-CD’s een copy-protection zit die het [u:63cb1ef9a4]niet[/u:63cb1ef9a4] mogenlijk maakt om nummers van de CD op de iPod af te spelen.

Dus… je kan deze CD’s niet ‘importeren’ (als MP3 of AAC) in iTunes??
Lijkt me toch sterk.
[b:63cb1ef9a4]Iemand al ervaring hiermee?[/b:63cb1ef9a4]
Bijvoorbeeld de nieuwe Foo Fighters CD

Artikel Reuters

Ik heb tot nu toe al mijn CD's kunnen rippen... inclusief die met een protection-stickertje op de cover.

De Foo Fighters doen het hier prima op de iPod.

Alle cd’s met zo’n Copy Protected logootje heb ik tot nu toe kunnen rippen met iTunes.

Ik ook! Ook cd's waar anderen problemen me leken te hebben, alles wordt gewoon gevreten in iTunes en vervolgens gespeeld op de iPod. Zal ook lekker zijn dat je je gekochte cd's niet eens meer op je eigen computer mag zetten en op je eigen iPod mag afluisteren!

Roxette "Pop Hits" deed het bij mij niet in iTunes. :cry:

Dat is geen Copy-protection, maar Ear-protection...

:sealed:

[quote:b9c4db4dd4="unSOUND"]Ik heb tot nu toe al mijn CD's kunnen rippen... inclusief die met een protection-stickertje op de cover.[/quote:b9c4db4dd4]

Same here.

Lang leve iTunes.... :wink:

[quote:f4e8989a83="J-roen"]De Foo Fighters doen het hier prima op de iPod. Alle cd's met zo'n Copy Protected logootje heb ik tot nu toe kunnen rippen met iTunes.[/quote:f4e8989a83]

Uiteraard komt dat in 't artikel niet echt naar voren of het dus evengoed wèl kan.

Ik snap wel dat de labels zoals Sony-BMG het maar blijven proberen, maar gek genoeg zijn enkele nieuwe nummers van de betreffende CD’s weer wel verkrijgbaar in de iTMS.
:?

Maar ik vat het nog niet helemaal hoe deze techniek dan weer werkt.
Je zou dus alleen maar een .wma-bestand van die nieuwe CD’s kunnen maken.
:x :sealed:

Sony-BMG[quote:f4e8989a83]said users can get the music onto iPods by transferring files to a PC, burning them to a CD, ripping those and transferring them into iTunes.[/quote:f4e8989a83]
Tja, die hadden we zelf ook al kunnen bedenken, maar we blijven niet aan de gang.
:roll:

[quote:5066739307="unSOUND"]Dat is geen Copy-protection, maar Ear-protection...[/quote:5066739307]

LOL

Ook ik heb tot nu toe alle CC schijfjes met iTunes kunnen importeren… gaat wel wat trager.

bij mij geeft de nieuwe coldplay wel een tikkend bijgeluid... niet in elk nummer en vrij zacht. Is door meerdere mensen op dit forum over geklaagd.