Copy van HD (DVD)recorder naar MAC via firewire

Is het mogenlijk om van de harddisks van een DVD-HD recorder de info naar de MAC te schrijven, ze laten er in de info bij de apparaten niets over los in ieder geval.

bijv. de 725-H bij Philips heeft alleen een DV-in
de 720H-s van Pioneer heeft DV-in/out.

maar in de beschrijving staat niets over overzetten via de DV naar een PC/MAC.

kan dit nu echt niet of moet dit met een DV-in/out altijd kunnen. Want om elke keer op de harddisk op te nemen, dan op DVD zetten en via DVdweer op de MAC ztten is ook zo’n omweg.

Waarom wil ik dit, gewoon BU cq. op MAC nog eens kijken(en ik heb nog een DVD-R superdrive)
dus ik kan de gemaakte + niet op de MAc terug kijken

Thanx :mrgreen:

[quote:195e65c942="MacFloo"]Is het mogenlijk om van de harddisks van een DVD-HD recorder de info naar de MAC te schrijven, ze laten er in de info bij de apparaten niets over los in ieder geval.

bijv. de 725-H bij Philips heeft alleen een DV-in
de 720H-s van Pioneer heeft DV-in/out.

maar in de beschrijving staat niets over overzetten via de DV naar een PC/MAC.

kan dit nu echt niet of moet dit met een DV-in/out altijd kunnen. Want om elke keer op de harddisk op te nemen, dan op DVD zetten en via DVdweer op de MAC ztten is ook zo’n omweg.

Waarom wil ik dit, gewoon BU cq. op MAC nog eens kijken(en ik heb nog een DVD-R superdrive)
dus ik kan de gemaakte + niet op de MAc terug kijken

Thanx :mrgreen:[/quote:195e65c942]

Ik meen me te herinneren dat in Video Uit en Thuis ooit in een artikel werd vermeld dat iMovie een externe HD/DVD-recorder (merk ben ik ondertussen vergeten) gewoon beschouwde als digitale camera, en dat je gewoon via FW de beelden kon binnenhalen in iMovie.
In plaats van een camera dus gewoon je recorder aan de FW-kabel hangen. Proberen zou ik zeggen…

De Pioneer wordt door iMovie gewoon herkend als een camera (DV-out). Ook kan je van iMovie naar de Pioneer opnemen (DV-in).

De Pioneer produceert trouwens gewoon DVD-R die die prima speelt op elke DVD-speler.
Het feit dat je een min-superdrive hebt wil niet altijd zeggen dat ie plus niet afspeelt.

[quote:206cd600a7="Woziak"]De Pioneer wordt door iMovie gewoon herkend als een camera (DV-out). Ook kan je van iMovie naar de Pioneer opnemen (DV-in).

De Pioneer produceert trouwens gewoon DVD-R die die prima speelt op elke DVD-speler.
Het feit dat je een min-superdrive hebt wil niet altijd zeggen dat ie plus niet afspeelt.[/quote:206cd600a7]

mijn iMac g4/800 met superdrive heeft anders géén zin om de dvd/+'jes die ik op mijn hp laptop produceer te lezen. :oops: