Copy van tekst op sommige sites wil niet lukken?

Soms kom ik wel eens op een site een stukje tekst tegen die ik wil kopiëren om het dan vervolgens te plakken in een andere tekstveld. Maar dat wil niet bij elke site lukken.. Om een voorbeeld te geven, zie deze site:

http://www.seyhanmuzik.com/main/main.php?display=music&act=show_product&cid=1&prdct_id=216Dey7f2rr

Ik wil de Tracklist van deze CD kopiëren, maar dat wil niet lukken…
Dus heb ik er even een snapshot van gemaakt.

[img:2ea4df4b98]http://img140.imageshack.us/img140/2720/freesnap0010rs.jpg[/img:2ea4df4b98]

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de tekst op dit soort sites wel kan kopiëren… Ik vind namelijk een hoop werk als ik voor elke CD handmatig de hele tracklist moet gaan typen. Misschien dat jullie raad weten.

Alvast dank voor jullie hulp
Groetjess

De makers van die site hebben er met JavaScript voor gezorgd dat je met de muis niets meer kan selecteren inderdaad. De oplossing is dus om (tijdelijk) in de Safari Preferences -> Security -> Enable JavaScript uit te schakelen.

met FF doet hij het wel:

1 Of
2 Alçak
3 Helal Olsun
4 ?hanet
5 Kaderin Oyunu
6 Yan?lm???m / Dance
7 Solundan m? Kalkt?n
8 ?yi Dinle
9 Affedersin
10 Oldumu
11 Yan?lm???m / Slow
12 Anlatamad?m m?
13 Esmer Yarim
14 Seven K?z?n Roman?
15 Mant?k Evlili?i
16 Sana De?er
17 Of / Remix Clup
18 Herkes Haketti?i Gibi Ya??yor
19 Herkes Haketti?i Gibi Ya??yor / Versiyon

Selamlar :wink:

Edit hij herkent alleen de tekens niet op het forum

het kan zijn dat ze dit dmv een scripje onm ogelijk gemaakt hebben, of dat ze net zoals op mijn [url=http://www.ropa-oosterbeek.nl/]eigen[/url] site de text eigenlijk uit plaatjes bestaat, en dan is 't dus ook niet te kopieeren. Wellicht op zoek naar een andere site waar je de info vandaan kan halen ?

[quote:0d4f4dc5b9="addyboy"]met FF doet hij het wel:

1 Of
2 Alçak
3 Helal Olsun
4 ?hanet
5 Kaderin Oyunu
6 Yan?lm???m / Dance
7 Solundan m? Kalkt?n
8 ?yi Dinle
9 Affedersin
10 Oldumu
11 Yan?lm???m / Slow
12 Anlatamad?m m?
13 Esmer Yarim
14 Seven K?z?n Roman?
15 Mant?k Evlili?i
16 Sana De?er
17 Of / Remix Clup

Selamlar :wink:

Edit hij herkent alleen de tekens niet op het forum[/quote:0d4f4dc5b9]

selam, çok merci,

maar waar staat FF precies voor?..

EDIT: FF = FireFox, moest even nadenken… :wink:

FF = FireFox

[quote:f088835731="Buzz_D"]De makers van die site hebben er met JavaScript voor gezorgd dat je met de muis niets meer kan selecteren inderdaad. De oplossing is dus om (tijdelijk) in de Safari Preferences -> Security -> Enable JavaScript uit te schakelen.[/quote:f088835731]

FireFox vind ik niet zo fijn om mee te werken, k ben meer van de Safari.

dank je voor de tip, Buzz_D… werkt inderdaad prima… wel jammer dat je dan JavaScript ervoor moet uitschakelen, maar toch beter iets dan niets… nogmaal bedankt…

1 Of
2 Alçak
3 Helal Olsun
4 ?hanet
5 Kaderin Oyunu
6 Yan?lm???m / Dance
7 Solundan m? Kalkt?n
8 ?yi Dinle
9 Affedersin
10 Oldumu
11 Yan?lm???m / Slow
12 Anlatamad?m m?
13 Esmer Yarim
14 Seven K?z?n Roman?
15 Mant?k Evlili?i
16 Sana De?er
17 Of / Remix Clup

Alleen door een klein stukje JavaScript: [code:1:77767067a2]<BODY onselectstart="return false;" oncontextmenu="return false;">[/code:1:77767067a2]

Mmm... Dat ie het in Firefox wel doet is ook alleen maar omdat daarbij een fout optreedt. ;-(

Wat heet één fout, hele ritsen fouten aan een stuk door:

Error: doc is not defined
Source File: http://www.seyhanmuzik.com/main/main.php?display=music&act=show_product&cid=1&prdct_id=216Dey7f2rr
Line: 58

Even kijken in de source…

[code:1:f9ff80f27d]var ie = document.all ? 1 : 0
var ns = document.layers ? 1 : 0

if(ns){doc = "document."; sty = ""}
if(ie){doc = "document.all."; sty = ".style"}

function MoveToolTip(layerName, FromTop, FromLeft, e){
if(ie){eval(doc + layerName + sty + ".top = " + (eval(FromTop) + document.body.scrollTop))}
if(ns){eval(doc + layerName + sty + ".top = " + eval(FromTop))}
eval(doc + layerName + sty + ".left = " + (eval(FromLeft) + 15))
}[/code:1:f9ff80f27d]

Yeah, right. Dus als het IE is is doc het ene en als het NS is is doc het andere en anders is doc niet gedefinieerd. En dan vervolgens toch doc willen gebruiken als het geen IE en ook geen NS is.

Zuigt behoorlijk. Ach, dat bleek ook al wel uit het feit dat ze proberen om te verhinderen dat je een stukje tekst kopieert.