Cordless / Wireless webcam voor Mac?

Ben reeds een tijdje bezig met beveiliging via netwerk. Netwerkcamera's en firewire of usb-camera's zijn geen probleem. Nu zou ik willen op enkele plaatsen een camera plaatsen, maar daar is geen mogelijkheid op aansluiten op netwerk of op mac. Ik zoek dus draadloze oplossingen. Ik heb reeds info voor draadloze ethernet-oplossing, maar zoek nog iets in de zin van firewire of usb (met ontvanger). Iets in de zin van Logitech Cordless CuickCam , dus (deze is enkel voor PC geschikt)

Voor PC dus wel een en ander gevonden, maar blijkbaar is dit niet eenvoudig voor mac. Heeft/geeft iemand raad?

Maakt dat wat uit dan!!!!

protocollen blijven tocht het zelfde en er zal wel een web interface in zitten ?!

Kijk 'ns hier:

http://www.webcam.nl/

Die jongens hebben camera’s waar zelfs een ingebouwde webserver in zit. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat. Verder kan ik me herinneren dat mijn Colocation provider gebruik maakt van camera’s van het merk Axis. Google daar even op, misschien kom je wat leuks tegen. Verder doet google’n op “wireless webcam” ook wonderen…

[quote:cff57ff18f="Andre"]Maakt dat wat uit dan!!!!

protocollen blijven tocht het zelfde en er zal wel een web interface in zitten ?![/quote:cff57ff18f]

Dit is echt het duidelijke antwoord waarop ik zat te wachten!

Ik ren seffens naar een PC-winkel en koop me een Logitech Cordless QuickCam. “Andre heeft me duidelijk gemaakt dat ie ook in OSX werkt! Wat kan mij die € 250,00 nog schelen”

Als alles zo duidelijk is hoeft niemand hier ooit meer iets te posten.

@ tricksel: Thx voor de info, ik bekijk het even, maar google’n op “wireless usb webcam osx” levert weinig op. M’n Apple-dealer is blijkbaar ook in een zoekstraatje terecht gekomen. Vandaar deze post…

Het probleem is inderdaad dat je het via usb draadloos wilt doen. Echter, via WiFi/AirPort zijn prima camera's beschikbaar. Ze zijn echter nogal prijzig, dat wel.