Core image ondersteuning?

Volgens de Apple site wordt Core image ondersteunt door oa de Nvidea 5200 ultra grafische kaart. Tegelijkertijd staat bij de nieuwe IMac's dat er een Ati 9600XT kaart wordt gebruikt om Core image beter te ondersteunen. Door deze info slaat dan bij toch weer de twijfel toe want ik heb zelf een G5 dual met een Nvidea 5200 ultra (64 mb). Toch maar een andere (betaalbare) kaart kopen of is dat overkill. En zo ja welke kaart (en waar te koop)? Ik doe overigens veel video werk.

Mijn Tiger zegt dat Core Image ondersteunt is (in System Profiler) op mijn NVidia 5200 (ik heb een iMac G5 1.8 ).

Ik denk dat zo’n kaart dat probleemloos kan trekken.
Met Unreal Tournament heeft het ding veel meer werk
dan met wat image effectjes.

Ik heb dezelfde configuratie als Macblade en vraag mij dit ook eigenlijk wel af, ben van plan om binnen een week of twee Tiger te gaan installeren.... ik vraag me af welke problemen er zich voor zouden kunen doen...m.b.t. Core Image

[quote:97942032c4="Amaru_71"]Ik heb dezelfde configuratie als Macblade en vraag mij dit ook eigenlijk wel af, ben van plan om binnen een week of twee Tiger te gaan installeren.... ik vraag me af welke problemen er zich voor zouden kunen doen...m.b.t. Core Image[/quote:97942032c4] je lijkt wel een switcher! core image is vooral belangrijk voor ontwikkelaars, en voor een paar Dashboard-effectjes. Dat zal heus wel vlot gaan

Zolang je geen gamer bent en geen speciale effecten wil laten berekenen met Core Image is een upgrade van grafische kaart een overkill. Als Mac OS X tot nu toe vlot liep dan zal het nu nog vlotter lopen, zelfs met een Mac zonder Core Image ondersteuning! Je moet Core Image meer zijn (op dit moment toch) als een mooi extra om bepaalde dingen te versnellen :)

(Natuurlijk zal Core Image meer kunnen berekenen met een ATI Radeon X800 of Nvidia GeForce 6800 maar is dat zo belangrijk voor wat jij doet? Waarschijnlijk niet!)