core imaging en quartz extreme

Beste mensen,

Core imaging en quartz extreme zijn volgens mij beide verbeteringen voor de beeldkwaliteit van onze macjes. Maar hoe kan ik nu testen dat ze bij mij het doen, welke verbeteringen moet ik zien? Staan er ergens instellingen die ik kan veranderen of zo??

Groet,

Bas :lol:

ps ik heb gezocht op het forum maar kon niets vinden

Uhm... Quartz Extreme kan je volgens mij testen door van gebruiker te wisselen zonder uit te loggen (moet je natuurlijk wel meerdere hebben :wink: ), dan komt het scherm als het waren 'los' en draait het half om als een kubus...

Core Image kan je testen door in Dashboard een Widget neer te zetten, als je dan een ‘water-effect’ ziet, wordt het ondersteund.

Maar gezien je onderschrift (iBook G4) zal iig Core Image niet worden ondersteund door jouw machine…

Via je systeem eigenschappen moet je het kunnen zien. Appeltje linksboven.. Althans dat is wat ik meen dat iemand op het forum ook zei.

En COre Image werkt toch gewoon ook op een iBook? Check het even via de systeem eigenschappen, dan verteld je systeem het zelf.

[quote:09c415b2dd]Videokaarten die Core Image ondersteunen: ATI Mobility Radeon 9700 ATI Radeon 9600 XT, 9800 XT, X800 XT nVidia GeForce FX Go 5200 nVidia GeForce FX 5200 Ultra nVidia GeForce 6800 Ultra DDL, 6800 GT DDL[/quote:09c415b2dd]

De iBook 14" heeft een Radeon 9200 met 32 MB dus ondersteund geen Core Image.

Zal vast wel een hack voor uitkomen binnenkort.

die hack is er al (voor pci) toepassing op eigenrisico

greetzz

waar kan ik deze vinden????

Quartz Extreme: Systeemvoorkeuren - accounts - inlogopties - Activeer snelle gebruikersoverschakeling dan op je naam rechtsboven klikken en dan inlogvenster Core Image: Over deze Mac - Meer Info... - enz...

Ik heb trouwens een vraagje, kun je het tweede ook zien onder Panther?

[quote:0d77abaf99="windowsinthewindow"]Ik heb trouwens een vraagje, kun je het tweede ook zien onder Panther?[/quote:0d77abaf99]

Ik kan zelfs niet eens vinden of m’n videokaart QE ondersteund (doet 'ie niet, maar toch…). Dus Core Image zal d’r ook wel niet tussen staan, aangezien dat in Tiger is geïntroduceerd…