Coreldraw bestanden in Illustrator?

Ik heb hier een CD van Coreldraw met de nodige clipart op die ik wil gebruiken. Illustrator krijgt deze bestanden blijkbaar niet open. Iemand enig idee hoe ik ze tot in Illustrator krijg (plugin misschien)?

groeten,
Alfonzo

Openen vanuit Illustrator (Menu > Open) geprobeerd? Zijn het een .cdr of .eps-bestanden?

CDR bestanden en deze gaan niet open in Illustrator.

die bestanden zijn niet CDR maar CMX en kun je zonder problemen openen in Illustrator.

TOT en met Versie 8 :?

Het zijn toch wel effectief CDR bestanden afkomstig van Coreldraw 8

Helaas denk ik dat je dan toch het programma CorelDraw nodig hebt, aangezien het geen eps-bestanden zijn. Heb je misschien ook Freehand bij de hand? Daarmee zou je het ook kunnen proberen. Of zoiets als Graphic Converter?

nee heb ik niet, jammer :(

Graphic converter (shareware) kan je hier [url]http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11559[/url] downloaden. En wat ik ooit wel es heb gedaan met anderssoortige niet te openen files is de extensie .cdr gewoon wijzigen in .eps. Kijken wat good ol' Illustrator dan zegt.

succes.

CDR wordt niet ondersteunt door GraphicConvertor en ook extensie wijzigen levert niets op. Ik begin zo stilaan het onvermeidelijke te vrezen (= Corel laten voor wat ie is).

Coreldraw kan saven in Illustrator .ai formaat, moet je natuurlijk wel CorelDraw hebben.

[quote:701e0d4e9e="fantamas"]Coreldraw kan saven in Illustrator .ai formaat, moet je natuurlijk wel CorelDraw hebben.[/quote:701e0d4e9e]

Klopt, misschien dat het met de huidige versies beter gaat maar in het verleden heb ik dat wel 's gedaan en had daar niet al te beste ervaringen mee. Sommige onderdelen raakten nog al “verminkt”, een circel werd een veelhoek om maar 's een voorbeeld te geven.

mail de file die je nodig hebt even door zet ik het wel even om naar een illustratorfile voor je, mailen kan op : tim @ cenc.be

sleep de afbeelding gewoon van je coreldrawscherm naar Illustrator en andersom.

Ena anders valt er in het P2P circuit vast nog wel een CorelDRAW! V11 voor Mac OS te "vinden". :innocent:

CorelDraw 11 voor de Mac wordt volgens Corel niet meer verkocht. Ik draai het zelf op de Mac en het loopt echt verschrikkelijk slecht. Het heeft een aantal bugs welke Corel heeft toegegeven en zelfs zonder problemen je geld teruggeeft. Dit gaan draaien kan ik dus niet echt adviseren.

Mijn oren zijn vorige week op het forum flink gewassen over p2p achtige praktijken en aanbevelingen. Pas hier dus een beetje mee op.

Illustrator CS en CS2 kunnen CorelDraw bestanden tot en met versie 10 openen (plaatsen). Transparanties en al dat soort effecten zullen niet goed meegenomen worden, maar cliparts zullen dat waarschijnlijk niet hebben. Je moet het dus gewoon kunnen verwerken.

IK zat een paar weken geleden ook met een paar CDR bestanden. De enige mogelijkheid was om ze te openen (of laten openen in mijn geval) met Coreldraw (11) en ze opnieuw te bewaren. Het maakt niet zoveel uit hoe je ze bewaart, als .AI EPS of editable PDF, het werkt allemaal.