correctie

Als ik ‘banner’ tik in Mail App, maakt ie er altijd banjer van
Auto correctie uitschakelen wil ik niet, dat is te handig.
Maar hoe leer ik MacOs nu eens en voor altijd dat als ik banner tik, ik ook banner bedoel.
Ik heb deze vraag exact eerder gezien en toen werd gesuggereerd dat je met rechts klikken kan kiezen voor Voeg Spelling toen maar gek genoeg heb ik die optie wel op mijn MacBook Pro maar niet op mijn Imac (engels)??

Kennelijk heeft je autocorrectie het woord banner door banjer dusdanig vaak aangepast, dat je woordenboek dit zo heeft aangeleerd. De enige manier om dit te verwijderen is door je autocorrectie woordenboek te herstellen naar de beginwaarden…

Even op mijn iPad wat zitten pielen: als je de suggestie accepteert en vervolgens met de backtoets teruggaat tot ban en je typt er “ner” achteraan, dan geeft ie een volgende keer wel aan dat het woord “banner” fout is maar doet geen suggestie meer.

Zojuist even op de iMac gedaan en daar werkt het ook zo. Dus even terug met de backtoets, verbeteren, klaar.

thanks heren

De enige manier om dit te verwijderen is door je autocorrectie woordenboek te herstellen naar de beginwaarden

Hoe doe je dat precies Niels?

Dat antwoord moet ik je nog even schuldig blijven, dat weet ik helaas alleen voor iOS (toetsenwoordenboek herstellen). Je hoort nog van me…

Dit zou moeten werken: http://support.ucscorp.com/index.php?/Knowledgebase/Article/View/103/0/how-to-reset-apple-mac-dictionary-to-defaults

Ik adviseer wel eerst een kopie van de bestanden op te slaan alvorens je ze wist