Corrupt and should be removed.....

Hé... Ik krijg elke keer als ik Word of Exel of iets anders uit Office opstart, eerst een hele waslijst aan corrupte lettetypes (stuk of 30) die ik dan volgens de comp: "the font rockwell is corrupt and should be removed" moet weggooien... onzin natuurlijk, maar ik heb het toch geprobeerd en 't helpt niet.... Toch moet ik ze stuk voor stuk op OK gooien. Ik gebruik niet heel vaak Office, maar toch wel 'n keertje per week en dit vind ik het echt bloedirritant... Iemand vertelde me al dat ik moest 'prammen' wat is jullie mening daarover....

Vrgr… esmeralda

'Prammen' zal betekenen 'het P-RAM zappen'. P-RAM staat voor 'parameter-ram'. Dit is een klein gedeelte van het geheugen waar instellingen worden bewaard zoals de tijd etc. Soms dan kan dit gedeeltje een beetje corrupt raken en dan moet men met ene speciale toetscombinatie dat gedeelte leeg maken.

De kans dat dit de grondslag is van jouw probleem lijkt me heel erg sterk. Het P-RAM zappen is vrij rigoreus. Heb je al geprobeerd om met ‘lettertypecatalogus’ die ‘corrupte’ fonts uit te zetten?
Wat je ook kan doen is een speciaal programmaatje installeren dat je fonts nakijkt op fouten. Als een font kapot is dan kunnen programma’s zich daarin verslikken.

Ik kom even niet op de naam van zo’n font-reperatieprogje. Welicht dat iemand anders een suggestie heeft.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1257979 http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1516621

Fontdoctor heet dat appje. Je kunt ook de Office-fontcache weggooien, misschien helpt dat. ~/Bibliotheek/Preferences/Microsoft/Office font cache.

Oh m'n budda...

Gelukkig ben ik niet de enige…

Registered: May 12, 2003

Microsoft Office 2004, OSX, Fonts, Corrupt, ETC...

Posted: Nov 8, 2005 9:53 PM
Click to reply to this topic Reply email Email

Okay.

I’ve been using Office 2004 at work for a year with no font troubles… however, at HOME, ever since I upgraded from Office X to Office 2004 a half-year ago I’ve been dealing with these insane ‘corrupt font’ warnings in ALL of Office 2004’s programs: Word, Powerpoint, etc… Please… PLEASE, does anyone have ANY permanant solution besides EVERYTHING I’ve tried so far? … cleaning caches… reinstalling… turning off WYSIWIG… FontBook re-jigger… safe mode, yadda yadda yadda… I’ve tried EVERYTHING I TELL YOU!!!

Seriously, what gives? This is NOT COOL! I can’t shut down my computer! If for some reason I have to (system updates, etc) I then have to use applejack immediately, or else I can’t run ANY of those programs!

I used to have a bunch of cool, 100% paid-for fonts in font book… now, I only have a few… but even THAT doesn’t help!

From everything I’ve read here, and elsewhere, a TON of people are having the exact same problem! Why? … I am at my wit’s end here… why isn’t this getting fixed? APPLE? MICROSOFT? … GOOGLE???

AAAGGHGHGHGH!

e

Niet te geloven, kreeg ik net ook die melding in Word. Tig keer op ok klikken en daarna een strandbal. Gelukkig had ik op een backup cd'tje nog Deepsix staan, een appje om de fontcache te removen. Gelijk probleem verholpen. Helaas niet meer te downen, daarom heb ik het even geupload. Even vinkje zetten bij de optie dat ook de cache van Office verwijdert moet worden. http://s31.yousendit.com/d.aspx?id=0BTKNLFGNT1G92XM2M6MM83PS3

Heel lief van je ...speedy, Ik heb 't meteen vol enthouisiasme geprobeerd, maar 'T HOUD F*** NIET OP BIJ MIJ....!!! hij blijft ook crashen op fonts die ik al lang verwijderd heb...

Heb je misschien nog iets anders ondernomen of hielp bij jou de deepsix al voldoende??

Bij mij deed Deepsix de trick. Ik had net daarvoor een font verwijdert dat ik ooit zelf had toegevoegd en toch niet gebruikte, en toen ik Word weer opstartte, kwamen die meldingen. Dat is inderdaad geen doen, zovaak op ok klikken. Hij blijft volgens het splashscreen dan hangen in "optimizing the font menu". Helaas weet ik het verder ook niet. :(

:cry: