corrupte iTunes library crashed OS?

Op dit moment zit ik met een flink probleem en hoop dat er iemand is die me kan helpen.n

Ik kwam er vanavond achter dat een aantal podcast uitzendingen gerubriceerd werden op het filesysteem bij “onbekende artiest” en “onbekend album”. Het opruimen van muziekbestanden in iTunes en een enkel bestand verplaatsen op het filesysteem lijkt er de oorzaak van dat iTunes crashed, maar ook het OS!!!

Het systeem freezed en alleen met de powerknop kan ik 'm uitzetten en opnieuw opstarten.

Zodra ik naar het filesysteem ga naar de directory “onbekend album” om die paar bestanden te bekijken, freezed het systeem direct. iTunes is dan nog niet eens opgestart.

Het systeem freezed ook als ik iTunes opstart en mijn iPod laat synchroniseren.

Het systeem freezed ook als ik via een andere user inlog en naar dezelfde folder navigeer.

Disc Utility heb ik al geprobeerd. Geeft geen problemen aan.

Het gaat hier om een PowerBook 15", 1Gb RAM, MacOS 10.4.4

Al geprobeerd om via de Terminal de desbetreffende bestanden te verwijderen?

[code:1:9f2dcd02c9]cd ~/Music/iTunes/iTunes Music/Artist/
rm -dr Album/[/code:1:9f2dcd02c9]

Bovenstaande commando’s uitvoeren zou je moeten laten beslissen welke bestanden je wilt verwijderen. (waarbij Artist & Album de desbetreffende artiestnaam/albumnaam zijn).

Ik heb zojuist succesvol via de terminal beide folders verwijderd!

In iTunes de bestanden succesvol verwijderd!!!
Dit lukte vóór de terminal aktie niet!

Nu ga ik mijn iPod syncen, laat zo even weten of dit gelukt is.

Totzover ontzettend bedankt…

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees! :D:D:D:D:D:D

Het werkt weer. Exposed, hartelijk dank voor de instructie. Dit heeft me geholpen!
Wat een geweldig iets, dit forum!

Er was nog een extra bestand waarover hij hikte.
Ik adviseer iedereen niet teveel te prutsen vanaf het filesysteem door muziekbestanden te slepen naar een andere directory. Dit moet toch echt gebeuren in iTunes zelf, door artiestnaam en albumnaam te wijzen.

Uiteraard vreemd dat zoiets de Applicatie, laat staan het OS zelf doet crashen. Dat zou überhaupt niet mogen gebeuren.

In ieder geval blij dat ik kon helpen! :slight_smile: