kan het zijn dat er een virus of zo op mijn usb stick zit?
als ik een perfect werkende file van mijn desktop naar de stick sleep en hem daarna wil openen op de usb stick doet ie het niet: een word file bv wil hij het bestand converteren, als ik dit doe krijg ik allemaal vierkantjes te zien. Ook na het slapen van een aantal foto’s ging het mis: 2 van de 14 foto’s waren zichtbaar, rest was wel gekopieerd…
dit is wel redelijk irritant, soms is er geen probleem, soms wordt het bestand dus corrupt, hetgeen redelijk irritant is als je dan ergens staat met je usb-stick en je niet kan verder werken!
Bovendien ben ik al eens een belangrijke file volledig kwijtgeraakt…
heb al eens schijfhulpprogramma over de usb-stick gedraaid, maar er moest niets hersteld worden…
oja, het probleem deed zich voor de eerste keer voor… op een Windowscomputer :x
wat zou dit kunnen zijn, en wat kan ik er aan doen?
Precies, even formatteren. Wat ook scheelt is 'm op een goed gevoede usb poort aansluiten. Het toetsenbord is dat over het algemeen niet. De stick krijgt dan te weinig stroom om goed te funtioneren.
jah i.d.d dat is ook nog eens zow. Bij de toetsenborden die wij gebruiken (apple toetsenborden) kan je je usb stick aan in de linker/ rechter bovenhoek van je toestenbord plaatsen. Maar als hier al een muis aan zit (wat bijna altijd wel het geval is) krijg de usb stick vaak te weinig stroom waardoor die niet goed wordt herkent, en zoals nu het probleem is niet goed de bestanden wegschrijft.
Nog een mogenlijkheid is natuurlijk dat er perongeluk een windows-filesysteem op terecht is gekomen zoals Fat16 of fat32. Dat kan ook problemen opleveren. Niet zozeer bij het lezen van bestanden, maar vooral bij het schrijven.
Formateren naar HSF+ (Mac OSX Uitgebreid journaled) dus…
Ik ben niet zo windowzerig, maar formateer FAT dan issut goed leesbaar op mac & PC,
Oeps, ik lees bovenstaand, HFS etc is alleen leesbaar op je macje(s)....(FAT op beiden, en schrijfbaar)
aan [b:e09d51a15f]Dorkiban[/b:e09d51a15f]
theoretisch moet zo’n stickje toch ook uitval hebben, ze kunnen
10.000x geschreven worden en dan houd 't op, maar sommige bitjes misschien eerder?
wie geeft de garantie?
Ik heb ook een usbstick hier liggen, die helemaal nergens gevonden wordt. Niet op mn Mac, niet op een XP-bakkie, nergens! Issie kapot of is er nog een redding?