couldn't validate source - Function not implemented

Originally posted by decat Some guy made me an os 10.2.8 image to be installed on a not journaled drive, final scratch (mp3 program) was tested on this version and seems to work ok (as I read on their boards)

already succeeded installing the image through the terminal using some info that guy gave me: sudo asr -source (file) -target (target)

everything worked fine, succeeded booting into 10.2.8
but after I switched the system off and turned it back on it frooze booting back into 10.2.8
he gave some instructions again, deleting/formatting and another way to install it, seemed to work better, booting went better to but after some time it frooze ago

deleted and formatted again and now I’m stuck

always getting this error while using the terminal:

Last login: Wed Mar 9 14:42:57 on ttyp1
Welcome to Darwin!
Computer-van-Cat:~ Cat$ sudo asr -source /Users/Cat/Desktop/Final
Scratch_asr.dmg -target /Volumes/Final Scratch
Validating target…done
Validating source…couldn’t validate source - Function not implemented.
Computer-van-Cat:~ Cat$

any macuser overhere who knows what can be the cause of this?

sorry voor t engels
copy/paste van een ander board

t probleem zit zo, ben aan t proberen om 10.2.8 op een powerbook te installeren, aparte partitie, heb een klaargemaakt image van iemand gekregen die ik via de terminal op mijn partitie probeer te krijgen

ben er al in geslaagd dit te doen maar t booten gaf wat proberen
die persoon heeft me nu een paar commandlines gegeven dewelke ik moet uitvoeren eens er in geslaagd ben 10.2.8 te installeren hetgeen al verschillende malen gelukt is

t probleem is nu dat dit sinds gisteren niet meer lukt, zie bovenstaande foutmelding

iemand die hier meer weet/info/hulp kan voor verschaffen?

alvast bedankt

http://forum.im.be/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=45&TID=707&SID=2245007 ;)