cPDF en lijndikten in testvorm

Ik ben een testvorm bestemd voor druk aan het maken. Als ik de vorm preflight in acrobat 6 om te certifiy-en worden volgens mij de lijndiktes aangepast. Dat staat althans bij 'fixed' in het overzicht.

Hoe kan ik zorgen dat de lijndiktes blijven staan op wat ik had?

[lijndikte loopt op van 0,1 pt naar 0,6 pt]

Ik wil namelijk weten hoe de dunste lijn gedrukt wordt!

Ik zie in pitstop dat de dunste mogelijke lijn in pdf 0,25 pt is?!

Als je het cPDF profiel kunt editen kun je onder de optie "Line Art" wijzigen onder welke lijndikte de lijn moet worden aangepast. Je kunt deze optie uitzetten door het vinkje bij "enable line art" uit te zetten.

Minimum lijndikte om te drukken is ongeveer 0,2pt of 0,25pt. Dunnen kan of wegvallen of onderbroken kunnen worden in druk.

Natuurlijk kan men zich afvragen, als je het profiel gaat aanpassen, of dit dan nog een certified pdf is?!

Als het een testvorm is, waarom moet die dan gecertifieerd worden?

Helemaal waar!

Als dit een profiel van een drukker zou zijn en die ga je naar eigen smaak wijzigen dat is idd niet de juiste manier

Maar waarschijnlijk wordt hier het profiel gebruikt om er zeker van te zijn dat de pdf goed is!? En niet conform de specificaties van een drukker.

Ja, precies, ik wil daarmee de 'grenzen' opzoeken, maar wel zeker weten dat de pdf goed uitvoerbaar is, omdat het definitieve project ook op deze manier zal worden verwerkt.

daarom worden die lijndiktes ook aangepast om zeker te zijn dat het voor iedereen haalbaar is, want een haarlijn is niet bij iedere belichter even fijn !! maar 0,25 pt wel!

[quote:da3f815ef7="Ward"]Ja, precies, ik wil daarmee de 'grenzen' opzoeken, maar wel zeker weten dat de pdf goed uitvoerbaar is, omdat het definitieve project ook op deze manier zal worden verwerkt.[/quote:da3f815ef7]

Naar mijn idee klopt dit niet, jij wilt de grenzen opzoeken omdat het dan “uiteindelijk” goed kan worden verwerkt.

• Heb je al een drukker??

Zo niet schiet je er niets mee op!

Ga met een eventuele drukker overleggen en gebruik zijn profiel. Iedere drukkerij kan precies aangeven welke lijndikte voor hun haalbaar is.

Wat ook van invloed is:
Materiaal, Raster, Soort druk.

Meestal ontdek je een grens [i:76156aa44d]nadat[/i:76156aa44d] je m bent gepasseerd. En dat houdt in: slecht of niet optimaal drukwerk ;-)

Ik heb (als je wilt) een Action die je in Instant PDF 3 kunt invoegen. Deze maakt lijnen dunner dan 0.25 punt automatisch 0.25. (Met dank aan Berber, ook van macosx.nl). Gegarandeerd niet te dunne lijnen in je Certified PDF!

[quote:454cae26c2="WOZ"]Ik heb (als je wilt) een Action die je in Instant PDF 3 kunt invoegen. Deze maakt lijnen dunner dan 0.25 punt automatisch 0.25. (Met dank aan Berber, ook van macosx.nl). Gegarandeerd niet te dunne lijnen in je Certified PDF![/quote:454cae26c2]

AppelJuice = Berber :smiley:

:sealed: :lol:

[quote:3c68171420="Ward"]Ik zie in pitstop dat de dunste mogelijke lijn in pdf 0,25 pt is?![/quote:3c68171420] Dat is niet waar. Dat ligt er aan onder welke voorwaarden een PDF gecontroleerd wordt. Je hebt er waarschijnlijk een instelling in staan die de lijndikte's onder een bepaalde waarde aanpast.