cPDF hulp gevraagd

Ik heb al eens eerder een cPDF gemaakt, maar nu met Instant PDF 3 wil het me niet meer lukken. Ik heb vanuit Illustrator en eps gesaved en die in Distiller door de newspaperAds1v1jobopt gehaald. Nu haal ik de pdf in Acrobat 6 binnen en wil het zaakje nu naar cPDF saven. Vervolgens wordt Instant PDF 3 geopend en wil ik de zaak gaan certificeren. Ik kies bij de pdf Queues voor newspaperads. en bij instellingen voor versie newspaperads1v1 gekozen. Probleem is, hij wil niet preflighten en dus ook niet certificeren: Job Failed during the Correction and preflight step: could not strat the preflight engine. Ik heb het verschillende documenten geprobeerd...

kan iemand mij helpen?

bedankt!

Ik had een paar dagen geleden hetzelfde probleem. Bleek een conflict te zijn met updaten van 2.2 naar 3.0.

Eerst 2.2 met de 2.2 installer uninstallen (goed nederlands)
Dan 3.0 uninstallen met de 3.0 installer

Vervolgens handmatig alles m.b.t. enfocus weggooien van je hd.

Hierna 3.0 opnieuw installeren en profielen updaten.
Hou in de gaten dat de newspaper jobotions nu naar 1v2 zijn gegaan.

10 minuten klusje
succes

Ha bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga het meteen proberen...

Wat betreft dat profiel. Het gaat om een advertentie voor de Volkskrant en die geven aan dat ze 1v1 willen ontvangen. Kan het kwaad om het dan toch met 1v2 te doen of ontstaan er dan problemen?

Bij twijfel, even contact opnemen met de Advertentie Afdeling van de krant. Beter het zekere voor het onzekere nemen denk ik dan maar.

Zojuist de hele uninstaller trits afgewerkt en nu met schone lei begonnen. helaas nieuwe problemen. Nu werkt Instant PDF niet meer vanuit Acrobat 6.02 . Ik kies voor Save as Certified Pdf, vervolgens opent zich de Enfocus Queues lijst, druk op OK en er gebeurt niets... (behalve dat het Enfocus-venster weer verdwijnt!

Ik heb al permissions hersteld dus dat helpt ook niet…

Klik in Enfocus eens op jobs. Hij vraag om een profiel. Dan gaat hij weer als een speer verder.

Fijn dat je mee blijft denken Marc, stel ik zeer op prijs!

Goed, na een herstart loopt de zaak nu weer. Maar het probleem met het vastlopen van de Job is helaas niet verdwenen. Nog steeds krijg ik de melding dat de job failed en de preflight niet kan worden gestart. Ik heb toch echt alle Enfocus bestanden verwijderd… Voel er weinig voor nu weer te gaan uninstallen, maar ik zal wel geen keuze hebben.
Bah!

Elkaar een beetje (proberen) te helpen is niet mis mee. Zeker niet in deze tijden.

Ik print altijd een postscript (in mijn geval vanuit Indesign).
Deze laat ik door Distiller omzetten naar de gewenste PDF.
In Enfocus Pitstop 3 importeer ik vervolgends die gemaakte PDF.
Dan hoef ik alleen nog maar een que op te geven en vervolgens gaat Pitstop certificeren.
Uiteindelijk moet ik een review doen (even kijken in Acrobat of de pdf goed is).
Vervolgens in Pitstop accepteren en de rest gaat vanzelf.

Het heeft me afgelopen vrijdag de hele dag gekost en een deel van mijn weekend om enfocus 3 over versie 2.2. heen te installeren. Uiteindelijk is het me gelukt zoals ik hierboven beschreef.

Denk je er wel aan de je al je profielen in Enfocus synchroniseerd!

Op wat voor manier ik het ook probeer, via Acrobat, vanuit Indesign of rechtstreeks in Instant PDF, het wil me niet lukken om het preflight probleem te omzeilen. Ik denk dat ik toch maar weer even de hele zaak eraf gooi en het nog eens ga proberen. Ik laat wel weer horen hoe het afloopt...

Eerst met de 2.2. installer uninstallen Dan met de 3.0 installer uninstallen Dan handmatig alles m.b.t. Enfocus weggooien.

Dan 3.0 er weer op zetten en profielen updaten.
Twee x herstart werkt geloof ik het best.

Succes

het gaat me niet lukken! na nogmaals twee keer alles verwijderd en weer geinstaleerd te hebben, blijf ik maar de melding krijgen dat de preflight niet gestart kan worden. Ik ga het melden aan Enfocus en hoop dat het snel opgelost kan worden. De advertentie zal ik proberen met versie 2.2 te certificeren. Hopelijk lukt dat wel...

Nogmaals bedankt voor je hulp en als je nog iets bedenkt hoor ik het graag!

Rot dat het niet lukt op deze manier die de truc voor mij prima deed. Je deadline halen met 2.2 lijkt me een goede oplossing.

Laat je nog wel even weten wat uit je overleg met Enfocus is gekomen?

Succes en sorry dat ik je niet verder kon helpen.

mmm, dit probleem is al eens eerder aan de orde geweest [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=29591] hier [/url]

weet niet of het ooit opgelost is ?

Ja dat bericht had ik ook gezien maar een oplossing was daar helaas niet te lezen. Ik heb in ieder geval uitsluitend Instant PDF geinstaleerd (geregistreerd) en Acrobat 6.02 op 10.3.6 (geen suitcase of ander fontsoftware). Als ik eruit kom laat ik het nog even weten.