cpu macbook duo2 bij simpele games

Beste mensen,

Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitster (inderdaad, bijna een standaardzin) van de MacBook. Helaas viel mij iets zeer merkwaardigs op bij de MacBook, bij een simpel spelletje, a la Chess, schiet mijn CPU met sprongen omhoog. Is dit " normaal" ?
Een programma zoals Google Earth heb ik het probleem van het opeens omhoog schieten van de CPU niet.

Op de site van Apple stond bij support de enkele constaring, wanneer de CPU meer dan 70% is voor een bepaald programma, je deze dient te sluiten. Dat heb ik voor Chess dus netjes gedaan.

Maar goed, meer mensen met dit probleem, en hebben mensen nog tips om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Mvg

Open activiteitenweergave eens en kijk wat er CPU vreet.

[quote:de5d5ef82a="MacApp"]Open activiteitenweergave eens en kijk wat er CPU vreet.[/quote:de5d5ef82a]

Euhm, dat was mijn vraag niet. Ik heb al gezien dat, als ik Chess start, Chess boven de 70% zit met CPU gebruik. Dat lijkt mij nogal veel voor zo’n simpel spelletje. Ik vraag mij af als dit " normaal" is, en hoe het kan worden verholpen.

Mvg

Chess is denk ik een minder "simpel" spelletje dan je denkt. Er worden krachtige computers speciaal gebouwd om goed te kunnen schaken. Als jij aan het nadenken is is de computer intussen druk bezig na te denken over mogelijke vervolgzetten...

Zou overigens niet al teveel zorgen maken over het CPU-gebruik van de computer. Als hij erg hard werkt hoor je dat vanzelf aan de fans die dan aanslaan en steeds harder gaan jagen. Dan wordt het wellicht eens tijd een programma te sluiten, tenzij je het juist graag wilt gebruiken. Als ik video aan het omzetten ben gebruikt dat programma zo’n 98% van de processorkracht, maar daar heb ik hem dan ook onder andere voor.

Ik zie het probleem ook niet. Volgens mij slaat die "constatering" nergens op. Je MacBook mag heus wel eens flink aan het rekenen slaan. Dat hij dat bij Chess niet hoort te doen ben ik met je eens. Het spel zal wel niet zo netjes geprogrammeerd zijn, of er zit ergens een foutje. Maar speel maar lekker door hoor. Al is bij Chess misschien niet heel spectaculair, maar je mag je Ferrari best een keertje op zijn staart trappen. Graag zelfs.