CPU power powerbook G4 1.67

Mijn CPU power slaat helemaal uit tot bovenaan, als ik mijn track in logic express afspeel. veel audio vocal files en (nog) niet veel synth plugins gebruikt. wel veel insert effecten, compressie etc. Ook werk ik op dit moment nog zonder een goede externe geluidskaart. en nog steeds standaard 512 ram geheugen (zoals aangeleverd) Dit om even de situatie te schetsen van hoe het ervoor staat.

Hoe kan ik mijn cpu power verhogen (oftewel de meter verlagen )

• Meer ram ? nu 512 , (2 Gig ? heeft dit zin )
  • Externe geluidskaart (dus niet via de computer, die er standaard inzit)

Als de song aanstaat , en ik bijv iets wil uitvoeren, zie ik alleen de skippyball ronddraaien.
zodra ik het nummer stop zet werkt dit veel sneller.

Bedankt, Daan. :roll:

Meer ram, heel zeker. Koop er een latje van 1 gig bij, en sta versteld van welke verbetering je zal voelen doorheen je alledaags gebruik en zeker ook doorheen je sound-editing.

Zo klaus , jij bent er snel bij deze ochtend.

Klinkt als duidelijke taal.
Bedankt,

Nu moet ik me wat meer verdiepen in geheugen.

Je hoeft je niet te verdiepen. Kijk op www.mailamac.nl, zoek je model op in de lijst bij geheugen. Zo zal je zeker het geschikte geheugen vinden, en qua prijs is het ook nog eens goed.

Mijn collega heeft haar 15" ook recentelijk voorzien van 1 gig extra, vandaar…
Maar het is algemeen geweten dat mac osx heel graag geheugen eet. En hoe meer je kan hoe liever. 512 is genoeg voor basis gebruik, maar dan ook niet meer dan dat.

Veel succes!