crashen osx

Ik ben benieuwd in welke mate macosx nog onderhevig is aan ouderwets crashen.Graag jullie ervaringen!![/quote]

Crashen doet X nog maar zelden(mits alles goed ginstalleerd is),meestal als dit gebeurt is dit te wijten aan randapparatuur. Mijn Tibook crashed eigenlijk nooit. Bommetjes ,witte scherpmjes etc is past history.

Ik gebruik OS X sinds de eerste release, en heb welgeteld 2 kernel-panics (systeemcrashes) gehad. Overigens zonder verdere gevolgen; herstarten en weer verder... Een programma wil er nog wel eens mee kappen, maar het systeem zelf is bijna crashproof.

Ik heb ook misschien totaal 2 keer een crash gehad onder 10.1, nu met 10.2 geen enkele keer meer. Het is een TOTAAL verschil met Mac OS 9! Waar 9 iedere dag wel een paar keer vastliep, heb ik nu de afgelopen maanden geen enkele keer meer gehad en ik kan je zeggen, dat ik erg veel probeer met X, veel installeren, veel verwijderen, van alles en nog wat tegelijk...

Ik moet erbij zeggen, dat ik regelmatig DiskWarrior draai, al is het alleen maar om problemen te voorkomen. Iedere dag vindt DiskWarrior een paar duizend ‘foutjes’, maar die zorgen niet voor een crash! Hooguit functioneert iets even niet zoals het hoort.
Maar mijn iMac 350 Mhz met 384 mb loopt als een zonnetje op X :lol: 8)

Onder 9, was het qua crash, of freeze inderdaad (bijna) dagelijks raak, of beter gezegt, mis. Sinds ik 10.2 gebruik heb ik wel een keer een geforceerde stop moeten doorvoeren, maar de computer niet uit hoeven zetten, via reset of de aan/uitknop, omdat iets anders niet meer mogelijk was. Wat een verademing zeg, heerlijk!!!

Nog nooit een crash gehad met X op mijn iBook 500 sinds 10.1 :lol: En eigenlijk ook nooit meer rebooten, alleen bij een update die dat vereist maar verder is het iBook open en werken en iBook sluiten en klaar! :lol:

Sinds gebruiken van osx jag 1x een echte crash, maar dat was een rand aparatuur probleem. Verder is het echt rete stabiel! :D Osx is voor mij echt Macheaven.

Dus: We want mac osx!!! :lol: :lol: :) :D

Sinds OS X nooit meer een crash gehad:) Alleen wil IE er soms er mee ophouden, maar dit heeft niets met OS X te maken.

Ook hier nog geen enkele crash, een enkele keer een onverwacht gestopt programma (<1x per week).

Wel heb ik gemerkt dat je de systeemprogrammatuur geregeld moet onderhouden. Te lang geen MacJanitor met meerdere gebruikers, was ineens mijn mail uit de dock verdwenen. 1x draaien en voor mekaar. Ook schijf-ehbo (volumebevoegdheden) doet af en toe wonderen.

Maar stabiel, mwoah… :smiley: :smiley: :smiley:

sinds osx geen crashes. OS9 crashte dagelijks. Geforceerd stoppen doe ik af en toe wel, maar dat gaat ook vlekkeloos, zeker in vergelijking met OS9!

Gisteren een crash gehad.... :? Of had ik nog veel langer moeten wachten :oops: In ieder geval de boel met het fatale knopje aan de zijkant opnieuw laten opstarten en direct opgestart in 9, daar was duidelijk dat mijn hele X-schijf weg was, ik moest hem initialiseren.... Niet gedaan natuurlijk! Geannuleerd en DiskWarrior gedraaid, die zag de schijf gelukkig wel en repareerde hem.

Nu loopt mijn macje weer als een trein! :lol: Even afkloppen… :wink:

Crashen doet ie van mij al een tijd niet meer. Zelfs met 0kb over, en volle ramplaten + allerlei software die tegelijkertijd draait blijft het gewoon doordraaien. Heerlijk betrouwbaar duz

Eergisteren een crash gehad, via Acquisition. Ik heb toch de goden verzocht vrees ik. :evil: